بذرپاش: نیازمند جهش به سوی نظارت هوشمند هستیم

آئین بهره‌برداری از فاز اجرایی سامانه جامع حسابرسی برخط با حضور رئیس کل، دادستان و سایر مقامات دیوان محاسبات برگزار شد.

به گزارش سادس، به نقل از دیوان محاسبات کشور در این مراسم، مهرداد بذرپاش با اشاره به اینکه گام اول برنامه تحول دیجیتال دیوان محاسبات با بهره گیری از کلیه زیرساخت ها، فناوری ها و ابزارهای هوشمندسازی حسابرسی اجرایی شده است، بر لزوم ایجاد پیوست فناوری در طی فرآیندهای کلیدی دیوان محاسبات تاکید کرد.

وی افزود: حکمرانی داده ها بهترین ابزار برای تصمیم سازی هوشمند بوده و دیوان محاسبات با بهره گیری از این فناوری می تواند بهترین مرکز مشاوره در امور مالی کشور محسوب شود.

بذرپاش با بیان اینکه از ابتدای دوره فعلی جهت گیری اصلی دیوان محاسبات توسعه فناوری بوده است، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، تا پایان سال به صورت ماهانه یک خدمت جدید در سامانه حسابرسی برخط به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: با سازماندهی شورای حسابرسی برخط متشکل از کارشناسان داخلی و نیروهای توانمند بیرونی، طرح جامع فناوری اطلاعات دیوان محاسبات طراحی و سند معماری سامانه ها تدوین شده است.

بذرپاش اظهار داشت: توانمندسازی سازمان با استفاده از فناوری اطلاعات یکی از رویکردهای اصلی در دیوان محاسبات است و در این راستا باید سبد تکنولوژی به روزرسانی شود.

بذرپاش با تاکید بر اینکه استقرار حسابرسی برخط یک سیاست قطعی و یک ضرورت مهم است و باید برای فناورانه شدن، زیست بوم جدید ایجاد کنیم، افزود: با روش های سنتی نمی توان خروجی بیشتری را انتظار داشت و نیازمند جهش به سوی نظارت هوشمند هستیم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پایان گفت: مکانیزم های یکپارچه و فرآیندهای کلیدی این نهاد نظارتی با استفاده از تکنولوژی نوین استقرار برخط سیستم در تمام دستگاه های اجرایی (بیش از ۴۰۰۰ دستگاه) و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از دستگاه ها به صورت برخط آغاز شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *