ایجاد سازمان گردشگری شهرداری تهران تا پایان سال

رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران از راه‌اندازی سازمان گردشگری شهرداری تهران تا پایان سال خبر داد.

سید احمد علوی در گفت وگو با سادس، با اشاره به لزوم تاسیس سازمان گردشگری در تهران در پی تبدیل پایتخت به قطب گردشگری گفت: در سال ۹۰ مدیریت شهری وقت ایده ایجاد سازمان گردشگری را ارائه کرد و در شورای شهر پنجم نیز راه اندازی سازمانی برای انسجام بخشی و یکپارچه کردن اماکن گردشگری تهران در سند سوم توسعه شهر تهران مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متمرکز کردن اماکن و امکانات گردشگری شهر تهران کار سخت و زمانبری است، اظهار کرد: اماکن گردشگری زیر نظر سازمانها و شرکتهای مختلف شهرداری تهران همچون سازمان بازنشستگی، سازمان فرهنگی و هنری و… هستند که ما باید آنها را از سازمانهای وابسته‌شان منفک و در یک سازمانی به نام گردشگری تجمیع کنیم که برای انجام این مهم در مواردی نیاز به اصلاح اساسنامه داریم.

علوی افزود: منفک کردن اماکن گردشگری و ایجاد یک سازمان واحد برای توسعه و یکپارچه سازی گردشگری در تهران کار سخت و زمانبری است و شاید به همین دلیل مدیران شهری و اعضای شورای پنجم اراده‌ای برای انجام این مهم نداشتند.

علوی ادامه داد: با این حال تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که تا پایان سال این موضوع تعیین تکلیف شود و شاهد راه اندازی سازمان گردشگری شهرداری تهران باشیم.

وی افزود: شهرداری هم اکنون در حال تهیه لایحه‌ای در همین خصوص است تا در آن ضمن تعریف ساختار سازمان جدیدی که قرار است تاسیس شود، سایر مسائل مرتبط مانند کارکرد و نحوه فعالیت سازمان، نحوه تامین نیروی انسانی و انتخاب رئیس و معاونان آن به شورای شهر ارائه شود و به تصویب اعضا برسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *