پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود صفر به بافت‌های فرسوده

سادس/اردبیل معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود صفر درصد برای احیای بافت‌های فرسوده به متقاضیان پرداخت می‌شود.

محمد آیینی در سفر به گرمی و بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری گرمی اظهار کرد: این تسهیلات به میزان ۲۵۰ میلیون تومان برای احیا و بازسازی واحدهای مستقر در محدوده بافت فرسوده پرداخت می‌شود که ۱۵۰ میلیون تومان آن با نرخ سود صفر درصد و مابقی نیز با نرخ پایین‌تر به متقاضیان پرداخت می‌شود تا انگیزه و رغبت به احیای واحدهای مسکونی در این محدوده ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: در کنار پرداخت این تسهیلات، در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۳۰۰ میلیون تومان نیز برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده که متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات نیز استفاده کنند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به پرداخت ۴۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی در این مناطق در قالب طرح اسکان خبر داد و گفت: همه این پشتیبانی‌های مالی برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده انجام می‌شود تا ما با استانداردسازی ساخت و سازها در این مناطق کمترین آسیب را در بروز حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله شاهد باشیم.

آیینی افزود:‌ پرداخت این تسهیلات بدون محدودیت در استان‌ها انجام می‌شود و امیدواریم با همراهی متقاضیان ساماندهی بافت‌های فرسوده و تاریخی را در مناطق مختلف با نظرات دقیق کارشناسی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز طرح‌های مختلفی در قالب بازآفرینی شهری به ویژه در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها در حال اجراست که در گرمی نیز کمک خواهیم کرد تا این طرح‌ها به شکل کیفی و مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

آیینی اضافه کرد: برای بهسازی معابر خاکی گرمی و انگوت در محدوده بافت فرسوده مقرر شد قیر مورد نیاز در ۲ سال پیش رو تأمین و آسفالت‌ریزی در این محدوده انجام شود تا فضای مناسبی را برای ساکنان این مناطق شاهد باشیم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را در حاشیه شهرها برای بهبود شرایط زندگی در این مکان‌ها یادآور شد و بیان کرد: اردبیل، مشگین‌شهر،‌ خلخال و گرمی به همراه پارس‌آباد از جمله شهرهای استان اردبیل است که در قالب ساماندهی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری طرح‌های متعدد در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *