حریق ساختمان اداری-تجاری در محدوده ستارخان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش سوزی در ساختمان اداری تجاری در محدوده خیابان ستارخان خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با سادس در این باره اظهار کرد: ساعت ١۵:٣۴ روز گذشته، سه شنبه ١۴تیرماه یک مورد حادثه آتش سوزی در یک ساختمان اداری-تجاری در خیابان بهبودی، پیش از خیابان ستارخان به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی و امکانات لازم به محل اعزام شدند.

وی گفت: آتش‌نشانان در مدت زمان کمتر از ۴ دقیقه به محل رسیده و مشاهده کردند در یک ساختمان ۶ طبقه که دو طبقه زیرزمین نیز داشته است حریق رخ داده است. این ساختمان با کاربری اداری-تجاری در طبقه منفی ٢ آن کارگاه مبل سازی ١٢٠ متری وجود داشت که دچار حریق شده بود و اطراف آن نیز چند انباری ساخته شده بود و مقدار زیادی صندلی و چوب در محل نگهداری می شد. این قسمت کاملا شعله ور و حرارت و شعله در حال سرایت به اطراف بود. دود و حرارت بسیار زیادی طبقات بالایی را در بر گرفته بود و آتش در حال سرایت به طبقات دیگر و انباری‌های حاشیه طبقه منفی ٢ بود.

ملکی ادامه داد: علیرغم اینکه حرارت بسیار زیاد بود و آتش در زیر سقف‌ها جولان می‌داد آتش نشانان در همان وضعیت با البسه حفاظت فردی و تجهیزات انفرادی عملیات را آغاز کردند. آتش نشانان آتش را تحت کنترل درآوردند و از گسترش آن به طبقات بالایی جلوگیری شد.

وی افزود: حدود ٣٠ نفر در این ساختمان حضور داشتند که پیش از رسیدن آتش‌نشانان تعداد زیادی از آنها از ساختمان خارج شده بودند. پنج یا شش نفر نیز با کمک آتش نشانان از ساختمان خارج شدند. خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی رخ نداد البته یکی از آتش‌نشانان دچار مصدومیت شد که وضعیت عمومی خوبی دارد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: آتش خاموش و از گسترش آن جلوگیری شد. در ساعت ١٨:٠٣ عملیات به پایان رسید.

وی در پایان گفت: بارها نیز در گذشته اعلام کرده بودیم که در ساختمان‌های تجمعی با هر کاربری که دارد وجود چنین مشاغل پرخطری بسیار حادثه آفرین خواهد بود و جای این مشاغل در این ساختمان‌ها نیست. این نوع کاربری‌ها باید در اولین فرصت به مکان‌های دیگری با جمعیت کمتر منتقل شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *