استقرار چادرهای مناسب در عرفات برای زائران حج/زائران مراقب گرمازدگی باشند

نشست هیات پزشکی هلال‌احمر ایران با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان و رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در آستانه ایام تشریق در کشور عربستان برگزار شد.

به گزارش سادس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ در پانزدهمین نشست مسئولان بیمارستان مرکز پزشکی حج جمعیت هلال‌احمر در مکه مکرمه، گزارش اقدامات مراکز درمانی ایران برای خدمت به زائران ایرانی در حج تمتع ارائه شد.

دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در این نشست گفت: تحقیقات و مطالعات لازم انجام شده و شرایط آب و هوایی در ایام تشریق بررسی شده تا برای سلامت حجاج و پیشگیری از بیماری، گرمازدگی و خستگی زائران در مناسک حج، اقدامات لازم انجام شود.

کولیوند افزود: چادرهای مناسب در عرفات برای زائران استقرار یافته و سیستم‌های خنک کننده برای این چادرها در نظر گرفته شده است بنابراین داخل چادرها با مشکلی مواجه نیستیم، اما اگر زائران تردد غیر ضروری بیرون از چادرها داشته باشند با مشکل گرمازدگی و … مواجه می‌شوند.

پیش‌بینی همراهی کادر پزشکی و درمانی در مسیر پیاده‌روی، استقرار کادر درمان در منا و عرفات، آموزش زائران برای پیشگیری از گرمازدگی، راهکارهای سرعت بخشی برای اختصاص داروهای مورد نیاز بیماران و … از جمله مباحث مطرح و بررسی شده در نشست امروز بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *