می‌توان افق بهتری همراه با آسایش برای تهران رقم زد

شهردار تهران با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهر تهران گفت:‌ با تبادل تجربیات و آموزه‌های سایر شهرهای دنیا می‌توان افق بهتری همراه با آسایش و آرامش را برای تهران رقم زد.

به گزارش سادس، علیرضا زاکانی در مراسم افتتاح نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران گفت: ۱۴ تیرماه هر سال روز شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست. امروز در این رویداد خوشحالیم که اعلام کنیم که تهران براساس آثار باستانی که در آن کشف شده قدمت ۷۰۰۰ ساله دارد و قدمت بالای این شهر شرایط ویژه‌ای را برای آن فراهم کرده است. شرایطی که به مرور زمان باعث شد از ۲۶۴ سال قبل تهران به عنوان پایتخت ایران انتخاب شود.

وی ادامه داد: ما مفتخر هستیم که در خدمت نمایندگانی از ۱۵ شهر جهان و پنج سازمان بین‌المللی هستیم. کشورها و مردم این کشورها و نهادهای مردمی باید دست به دست هم دهند و با حرکت در محور علم و فناوری و پیشرفت بتوانند آینده بهتری را رقم بزنند. متاسفانه شرایط جهان به سمت سختی بیشتر سوق پیدا کرده و مشکلات بیشتری را پیش‌روی ملت‌های جهان قرار داده چه بهتر که ملت‌ها و دولت‌ها دست به دست هم دهند و آینده بهتری را رقم بزنند.

شهردار تهران تاکید کرد: ما در تهران خود را برای آموختن آماده کرده‌ایم تا آموزه‌هایی را که برای زندگی بهتر است کسب کنیم و تجربیات و آموزه‌های خود را در طبق اخلاص برای سایر ملت‌ها و کشورها قرار دهیم امروز جهان از استثمار کشورها عبور کرده تا ملت‌ها در کنار هم زندگی بهتری را رقم بزنند. در تهران توانمندی‌های زیادی وجود دارد که با بهره‌گیری از آنها می‌توان افق بهتری همراه با آسایش و آرامش را رقم زد.

زاکانی با تاکید بر این‌که نوع نگاه به مردم در ایران و حاکمیت نوین اسلامی آن به گونه‌ای است که مردم را صاحب صلاحیت و صاحب رشد و قابلیت می‌داند، افزود: بی‌تردید ما در کشورمان مردم را صاحب رشد، قابلیت و خواست آنها را در یک امر قطعی در جهت حرکت می‌دانیم و مردم سالاری دینی را به همراه توانمندی‌های مردم یک راهبرد اساسی قملداد می‌کنیم. در شرایطی که بسیاری از مدعیان در عرصه جهانی با ترسیم خاص خود در ذهن مردم اهداف دیگری را دنبال می‌کنند بی‌تردید در کشور ما تصمیم‌گیرنده، آقا و بزرگ مسئولان مردم هستند.

شهردار تهران تاکید کرد: علی‌رغم همه تهدیدهای ظالمانه علیه ملت ما ویژگی‌ که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده حرکت ملت ما به سمت قله‌های علمی بوده و بدین ترتیب حرکت ما بر محور نخبگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: وجه دیگر مدیریت شهری آن چیزی است که در قانون اساسی تعیین شده و وظایفی را متوجه شوراها دانسته است که باید به سمتی برویم که با بسیج همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود بهترین بهره را در شهر تهران داشته باشیم. بی‌تردید تهران ظرفیت‌های تاریخی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و … فراوانی دارد. در مدیریت شهری تلاش می‌کنیم در یک افق مشخص بتوانیم راه تحول و پیشرفت را آن‌گونه طی کنیم که تهران در آینده واجد همه صلاحیت‌ها و ویژگی‌هایی باشد که امروز به عنوان نواقص از آنها یاد می‌شود.

خبر مرتبط:‌ زمینه‌های مناسب بسیاری برای سرمایه گذاری در تهران وجود دارد

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به اصحاب رسانه با اشاره به این‌که امروز بدخواهان ملت ایران تلاش می‌کنند با ایجاد و القای ناامیدی مردم کشورمان را از مسیر اصلی خود خارج کنند، ادامه داد: ما امروز با این پدیده مواجه هستیم که دشمن و بدخواهان ملت ایران تلاش می‌کنند ناامیدی را القاء کند لذا اصحاب رسانه باید با تلاش خود نقش ویژه و ممتازی را ایفا کنند و امید به زندگی را به بهترین شکل ممکن به مردم منتقل کنند.

تهران به تعداد شهروندانش شهردار دارد

همچنین عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: تهران به تعداد اهالی و شهروندانش شهردار دارد. پایتخت ایران توسط شهرداری تهران و به همراه همه شهروندانش اداره می‌شود. نگاه واقعی و عمیق به مردم سالاری دینی به ما می‌گوید اداره شهر برای مردم سنگ بنای تعالی شهر است. با همین رویکرد تهران باید شهر تلاش و سرزندگی باشد و در ابتدای قرن جدید به سمت چشم انداز کلیدی خود یعنی کلانشهرهای الگوی جهان اسلام حرکت کند.

وی افزود: این مهم در کنار عزم شبانه‌روزی مدیریت شهری، بدون تعامل سازنده و دیپلماسی شهری هدفمند امکانپذیر نخواهد بود. مدیریت شهری در دوره جدید به دنبال انتقال دانش، فناوری‌های نوین و همچنین تعامل فرهنگی و هویتی به سایر شهرهاست. بر همین اساس در این رویداد بزرگ میزبان 15 شهر و پنج سازمان بین‌المللی بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: حضور پررنگ کلانشهرهای ایران و مجمع کلانشهرها بر هم افزایی داخلی و حرکت یکپارچه مدیران شهرها کمک خواهد کرد. در این بخش نیز میزبان هشت کلانشهر بزرگ در این نمایشگاه هستیم. از طرفی دیگر در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی ضلع مکمل این نمایشگاه حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی است. در این میان پنل‌های تخصصی با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی در مجموعه شهرداری تهران در بخش جنبی در حال برگزاری است. یک شش ضلعی مردم، نخبگان، مدیریت شهری پایتخت، کلانشهرهای ایران، شهرهای خواهرخوانده، شرکت‌های دانش بنیان و اصحاب رسانه در این نمایشگاه ساماندهی شده اند که با مشارکت هر شش ضلع توسعه شهری امکانپذیر خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *