بازی‌های کشورهای اسلامی و دغدغه زنان هندبالیست‌ بدون مربی

بازی‌های کشورهای اسلامی و دغدغه زنان هندبالیست‌ بدون مربی

نایب رییس زنان فدراسیون هندبال می‌گوید با توجه به فرصت اندک تا بازی‌های کشورهای اسلامی باید سریعا کادر فنی تیم ملی هندبال زنان مشخص شود.

به گزارش سادس، هندبال زنان در لیست اعزامی به مسابقات کشورهای اسلامی قرار نداشت و در پی اعتراض سرپرست کاروان و رییس کمیته ملی المپیک ایران دو روز قبل در جلسه کمیته برگزاری بازیهای کشورهای اسلامی که با حضور سرپرست کاروان کشورها در قونیه ترکیه برگزار شد تیم ملی هندبال زنان ایران به تیم‌های حاضر در این مسابقات اضافه شد.

حال تا بازی‌های کشورهای اسلامی کمتر از ۴۰ روز بیشتر زمان باقی نمانده است. در این شرایط تیم ملی هندبال زنان ایران در شرایطی باید راهی این مسابقات شود که کادر فنی ندارد و اردوهای این تیم نیز بعد از مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا یعنی آذر ۱۴۰۰ تشکیل نشده است. فدراسیون هندبال درصدد جذب سرمربی خارجی برای حضور موفق زنان در قهرمانی آسیا بود اما حالا با توجه به محدود بودن زمان مشخص نیست که می‌تواند سرمربی خارجی انتخاب کند یا باید تیم ملی زنان با کادر فنی ایرانی راهی مسابقات شود.

افسانه دهقانی در خصوص انتخاب کادر فنی تیم ملی هندبال زنان به سادس اظهار کرد: تا مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی فاصله زیادی نداریم از طرفی هم یکی دو روز است که کمیته ملی المپیک به ما اعلام کرده که حضور زنان در این مسابقات قطعی شده است. با این شرایط برنامه ما فشرده خواهد شد چون ما خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا آذر آماده می‌کردیم. در حال حاضر که کمتر از یک ماه و نیم تا بازی‌های کشورهای اسلامی بیشتر فرصت نداریم، باید سریعا کادر فنی را تشکیل دهیم. کادر که تشکیل شد به سرعت آغاز اردوها را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

نایب رییس زنان فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که قرار بود برای تیم ملی هندبال زنان سرمربی خارجی انتخاب شود با این شرایط امکان انتخاب سرمربی خارجی وجود دارد؟ گفت: به جد مساله انتخاب مربی خارجی را پیگیری کردیم ولی هنوز به قطعیت کامل نرسیده است. حال که تا بازی‌های همبستگی فرصت خیلی کمی داریم باید این موضوع را سریعا در این هفته در هیات رییسه مطرح کنیم و تصمیم درستی بگیریم. قطعا اگر مربی خارجی هم بخواهد بیاید گرفتن ویزا پروسه زمان بری خواهد داشت و شاید نتوانیم برای بازی‌های همبستگی برنامه درستی داشته باشیم یا اگر هم شرایط فراهم شود مربی خارجی در این بازه زمانی شرایط ما را نپذیرد. این است که ما در یک شرایط سخت تصمیم‌گیری هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *