کریدور شمال به جنوب، گلستان را از بن‌بست اقتصادی خارج می‌کند

سادس/گلستان معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تاثیر کریدور شمال به جنوب(اینچه‌برون-گرگان-شاهرود-طبس) در امنیت غذایی کشور، گفت: این پروژه می‌تواند گلستان را از بن‌بست اقتصادی خارج کند.

بهروز رحمانی امروز یکشنبه ۱۲ تیر در پنجمین جلسه کریدور شمال به جنوب اظهار کرد: از آنجایی که پروژه ریلی و سیاست های کلی بخش حمل و نقل مورد تأکید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه در گروه پروژه های اولویت دار قرار می گیرند و در بین چهار گروه حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی پروژه ریلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی کاهش مصرف سوخت و تصادفات را از جمله مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد و با اشاره به طرح احداث راه آهن اینچه برون، شاهرود-طبس گفت: این پروژه ما را به آسیای میانه متصل می کند و مزیت های مخصوص به خود را دارد و به ویژه با اتفاق جدیدی که افتاده یک طرح مهمی محسوب می شود که به امنیت غذایی ایران کمک می کند.

معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث راه آهن اینچه برون، شاهرود-طبس می تواند گلستان را از بن بست اقتصادی خارج کند، یادآور شد: براساس توافق انجام شده مقرر شد استانداری گلستان تفاهم‌نامه‌های خود را برای سرمایه گذاری با بخش خصوصی منعقد کرده و برای ما ارسال کنند و در مقابل ما نیز مطالعات ۱۲ سال اخیر را در اختیار آنها قرار می دهیم تا مطالعات به روز و تجمعیی را برای ما ارسال کنند.

رحمانی با بیان اینکه اگر استانداری گلستان مطالعات به روز شده و تفاهم‌نامه منعقد شده با بخش خصوصی را ارسال کند برای اخذ مجوز به سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهیم کرد، گفت: نظر دولت در خصوص اجرای این پروژه مثبت است.

وی به موانع زیست محیطی کریدور شمال به جنوب اشاره کرد و گفت: موضوعات زیست محیطی در گلستان پررنگ است و فقر استان زیر سرسبزی پنهان است و توجه به مسائل محیط زیستی آنقدر در این استان پررنگ می شود که توسعه کمتری در استان اتفاق می افتد.

معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ما از این پروژه غفلت نکردیم و طی سال های اخیر مطالعات مختلفی در خصوص آن انجام شد اما توجیه نداشت، افزود: در سال های گذشته مطالعات انجام شده نشانه عدم توجیه این پروژه بود و هیچ یک از سرمایه گذاران حاضر به سرمایه گذاری در این پروژه نبود.

رحمانی تاکید کرد: امروز که پروژه کریدور شمال به جنوب از سوی استان گلستان در حال پیگیری است و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرد اقدامی ارزشمند است.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *