راه‌اندازی نخستین دانشگاه کودکان در ایران!

دانشگاه کودکان حکیم سبزواری، به عنوان نخستین دانشگاه کودکان در ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش سادس، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر امین کوشکی رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری در آیین افتتاح دانشگاه کودکان، گفت: راه‌اندازی دانشگاه کودکان حاصل ماه‌ها ایده پردازی و کار اجرایی اساتید و همکاران در دانشگاه حکیم سبزواری بوده است.

وی با اشاره به اینکه آینده کشور در دست دانش آموزان است، اظهار داشت: برآنیم در قالب دانشگاه کودک، دانش آموزان امروز و آینده سازان فردا را با فضاهای علمی و پژوهشی آشنا و زمینه و انگیزه‌ای برای تلاش و کوشش و جستجوگری در کودکان ایجاد کنیم.

دکتر کوشکی در ادامه با تشریح پتانسیل‌ها و افتخارات دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار داشت: هم اکنون این دانشگاه به عنوان قطب علمی شمال شرق کشور در مجامع علمی می‌درخشد.

رئیس دانشکده جغرافیا و علوم محیطی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم گفت: باعث افتخار مجموعه دانشگاه حکیم سبزواری است که نخستین دانشگاه کودکان در ایران، در این دانشگاه ایجاد شد.

دکتر زهرا قلیچی پور با اشاره به اینکه در دنیا دانشگاه‌های کودکان زیادی وجود دارد، اما در ایران دانشگاه کودکان حکیم سبزواری نخستین نمونه است، اظهار داشت: طی جلسات هماهنگی جهت راه‌اندازی دانشگاه کودکان، سعی و تلاش ما بر بومی‌سازی این ایده بود.

وی افزود: بحث دانشگاه کودکان، بحث کلاس تقویتی، مدرک و رقابت نیست، بلکه دانشگاه کودکان با هدف ایجاد تفکر درست در کودکان ما که آینده سازان فردای کشور هستند راه اندازی شده است.

دکتر قلیچی پور ادامه داد: همچنین در این دوره کودکان حضور بی واسطه در فضای آموزشی و پژوهشی دانشگاهی را تجربه می‌کنند، با بعضی از رشته‌های دانشگاهی که می‌تواند برخی مسائل و مشکلاتی که جامعه با آن دست به گریبان است را حل کند، آشنا شده و با تقویت حس جستجوگری کودکانه به دنبال راهکارهای علمی و پژوهشی برمی‌آیند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *