تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه‌ زیرساخت‌های راه در خراسان جنوبی

سادس/خراسان جنوبی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف از سفر به خراسان جنوبی، باز کردن گره های مشکلات مردم منطقه با استفاده از اعتبارات متمرکز است، گفت: در بحث موضوع ماده ۵۶ و بودجه راه‌های اصلی به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان اعتبار که در اختیار شرکت ساخت راه و شهرسازی است، تخصیص ۱۰۰ درصدی صورت می گیرد.

علی نیکزاد، شب گذشته ۱۱ تیر در پیان سفر یک روزه خود به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر خود به شهرستان های نهبندان و سربیشه، اظهار کرد: در این سفر، تصمیمات لازم درخصوص رفع برخی از مشکلات اتخاذ شد. 

به گزارش سادس، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، وی با بیان اینکه با دعوت نماینده مردم شهرستان نهبندان و سربیشه به همراه رئیس فراکسیون مناطق محروم وارد منطقه خراسان جنوبی شدیم، افزود: ۸۵ درصد بودجه های کشور در وزارتخانه ها و مرکز متمرکز است. 

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری ماده ۵۶ به مبلغ ۱۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان و اختصاص قیر رایگان برای شهرداری‌ها از جمله مصوبات این سفر است و نیز اعتبارات خوبی برای راه عشایری، دو تانکر آبرسانی و یک گریدر گرفته شد.

وی با اشاره به این که از شهرهایی بازدید شد که آب شرب نداشتند، گفت: برای شهر درح، یک مخزن، آب شیرین کن و خط انتقال آب انجام می شود و ۲۶ میلیارد تومان هم منابع طبیعی برای آبخیزداری در اختیار دو شهرستان قرار می دهد که مقرر شد با نظر مسئولان هزینه شود.

به گفته وی؛ موضوع بسیار بزرگ دیگر، سد بندان است که از سال ۱۳۹۰ شروع شده و ۲۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که مقرر شد ۱۶ میلیارد تومان وزارت نیرو و پنج میلیارد تومان استانداری تأمین کند که امسال تکمیل می شود.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: برای انتقال آب عشایری استان، ۳۵ میلیارد تومان دولت تقبل کرده بود که برای تخصیص صددرصدی پیگیری از سوی ریاست جمهوری و اختصاص دو دستگاه گریدر انجام می شود.

نیکزاد تصریح کرد: احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان برای کشف ذخایر معدنی نهبندان پیگیری می شود که با مشارکت ۵۰ درصد شرکت توانیر ۳۰ درصد ایمیدرو و ۲۰ درصد استانداری آغاز می گردد. 

به گفته وی؛ درمانگاه تأمین اجتماعی در سربیشه، اعتبار آسفالت راه های روستایی و نصب چندین آبنما در راه های روستایی، اختصاص تعدادی دستگاه آتش نشانی، ماشین حمل زباله و قیر برای شهرداری ها از دیگر مصوبات سفر بود.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا اسفند ۱۴۰۱ به اینترنت ملی متصل می شوند، یادآور شد: مقرر شد ۲۶ میلیارد تومان اعتبار منابع ملی در اختیار دو شهرستان قرار بگیرد.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *