مهر ۲۰۰۰ معلم به آموزش و پرورش فارس اضافه می‌شود

سادس/فارس سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: در مهر امسال بیش از ۲ هزار معلم فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پروش فارس خواهد پیوست و این دانشگاه ظرفیت تحویل تا ۴ هزار معلم را نیز به استان دارد.

رضامراد صحرایی عصر پنج‌شنبه دوم تیر در شورای آموزش و پرورش فارس که با حضور وزیر و جمعی از نماینگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: همه ما در یک ریل عادی کشور در حال فعالیت هستیم و آن ریل موازی که در یک نقطه باید به این ریل عادی بپیوندد و مطلوب ما باشد دانشگاه فرهنگیان است.

به نقل از آموزش و پرورش فارس، او افزود: اگر دانشگاه فرهنگیان بتواند ظرفیت کافی برای تربیت معلم در تراز مطلوب و میزان کافی برای آموزش و پرورش فراهم کند، بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل  می شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: آموزش و پرورش کلید حل مشکلات کشور است و کلید حل مشکلات آموزش و پرورش نیز معلم است، اگر معلم درست شود نه تنها آموزش و پرورش، بلکه کل مشکلات کشور نیز درست خواهد شد.

صحرایی با اشاره به کلنگ زنی طرح جامع دانشگاه فرهنگیان در فارس نیز گفت: امروز در شیراز بیش از ۷۰ درصد فضاهای رفاهی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان تخریبی است و ممکن است مجبور به تخلیه آن‌ها شویم و در اجرای این طرح ما  به همراهی و کمک استانداری فارس و وزارت آموزش و پرورش امید داریم.

او در ادامه با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه فرهنگیان، گفت: دانشگاه فرهنگیان هم اکنون بیش از ۵۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور را در خود جای داده است به نحوی که در نتایج کنکور ارشد، کمتر رشته‌ای است که یک فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در آن نباشد و در چندین رشته نیز رتبه‌های یک تا سه آن فارغ التحصیل این دانشگاه است.

صحرایی افزود: با همه این اوصاف وضعیت کنونی دانشگاه فرهنگیان خوب نیست و وزارت آموزش و پروش کنونی ، یک دانشگاه فرهنگیان زخمی تحویل گرفته و به فضل الهی تلاش می‌کنیم تا دانشگاهی سرحال تحویل دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *