هیچ‌وقت موافق اسکوچیچ نبودم اما زمانِ تغییر گذشته!

هیچ‌وقت موافق اسکوچیچ نبودم اما زمانِ تغییر گذشته!

یک عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: من یکی از کسانی بودم که از اول با انتخاب اسکوچیچ موافق نبودم. تا قبل از این هم موافق نبودم اما الان موافقم. نه اینکه قبول کنم او می‌تواند مشکلات را حل کند اما ما زمان را از دست داده‌ایم و فدراسیون پول ندارد.

ابراهیم‌ قاسم‍پور در گفت‌وگو با سادس، درباره اینکه گفته می‌شود با کنار گذاشتن اسکوچیچ و انتخاب سرمربی جدید می‌توان شرایط تیم ملی فوتبال  را بهبود بخشید گفت: من یکی از کسانی بودم که از اول با انتخاب اسکوچیچ موافق نبودم اما الان موافقم. نه اینکه قبول کنم او می‌تواند مشکلات را حل کند اما ما زمان را از دست داده‌ایم و فدراسیون پول ندارد. دولت هم پول ندارد. چطور می‌توانیم مربی رزومه‌دار و مطرح بیاوریم؟ اگر هم بیاوریم زمانی نداریم. مربی باید اول بازیکنانش را بشناسد و بعد برنامه بریزد. این مساله زمان‌بر و مشکل است و ضرر بیشتری نسبت به فواید آن دارد. اسکوچیچ دو سال و خرده‌ای کار کرده و شناخت خوبی دارد و باید تیم های هم‌گروه را آنالیز و مشکلات را برطرف کند. زمان اینکه بخواهیم با چیزی که باب میلمان نیست، مخالفت کنیم، گذشته است. من هنگام انتخاب اسکوچیچ گفتم که می‌توانیم مربی ایرانی بیاوریم اما این زمان گذشته و باید با داشته‌های خودمان دنبال نتایج خوب باشیم.

وی در واکنش به اینکه آیا ایران می‌تواند تا جام جهانی نواقص خود را برطرف کند گفت: ما پیش از این بازی‌های خوبی را – نسبت به بازی با الجزایر – از تیم ملی دیده‌ایم. بازیکنان ما تجربیات و اعتماد به نفس خوبی دارند. شاید نتوان معجزه کرد ولی غیرممکن هم نیست. شاید صعود کنیم و شاید بد ببازیم. فوتبال هم قابل پیش بینی نیست. هر چیزی ممکن است. امکان دارد صعود کنیم یا نتایج بدی بگیریم. مساله به تدارکات، هم‌فکری و امکانات خوب بازمی‌گردد.

قاسمپور در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد او از شکست یا موفقیت ایران مطمئن نیست گفت: کجای مملکت ما دورنمای موفقیت آمیزی دارد؟ نمی خواهم مساله را بیشتر باز کنم. در همین اقتصاد، دورنمای موفقیت آمیزی می‌بینیم؟ همه چیز به یکدیگر پیوسته است. چیزی سر جای خودش نیست. فوتبال هم همین‌طور است.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران و راهکار پیشنهادی او برای بهبود عملکرد ایران تا جام جهانی گفت: راهکار را همه می‌دانند. ما نیازمند بازی تدارکاتی و اردوی خوب هستیم. ابتدا باید موانع از پیش پای فوتبال ما برداشته شود. مسائل مالی هم مربوط به فدراسیون فوتبال نیست. دولت هم مشکل مالی دارد. از طرفی ارتباط برقرار کردن با کشورها هم به علت مباحث سیاسی دشوار است یعنی اگر پول هم داشته باشیم، ممکن است یک اردو یا مسابقه لغو شود.

او با بیان اینکه در جلسه کمیته فنی درباره دیدارهای تدارکاتی و اردوی ایران بحث می‌کند؟ گفت: معتقدم ما می‌توانیم با تیم‌هایی مانند ایرلند جنوبی و شمالی و اسکاتلند که فوتبالشان به کشورهای هم‌گروه‌ ما نزدیک است، دیدار کنیم.

عضو کمیته فنی درباره اینکه این کشورها در شهریور و مهر هم در لیگ ملت‌های اروپا مسابقه دارند گفت: این قبیل مسائل دست به دست هم داده‌اند و مشکلات ما بیشتر شده است. ما نباید زمان را از دست بدهیم. می‌دانیم که برخی مشکلات، مربوط به امروز و دیروز نیست و در زمان مربیگری کشور هم در هماهنگی بازی‌های دوستانه مشکل داشتیم.

قاسمپور ادامه داد: فیفا یک هفته مانده به جام جهانی مسابقات باشگاهی را تعطیل خواهد کرد. به همین منظور فرصت زیادی برای آماده‌سازی نیست. خوشبختانه عمده بازیکنان ما لژیونر هستند و از شرایط زندگی و تمرینی مناسبی برخوردارند. این مساله می‌تواند در نوع تمرینات به ما کمک کند. با این حال اسکوچیچ نیاز دارد که بازیکنان را در اختیار داشته باشد و برنامه‌ها و طرح‌های خود را که برای هر بازی در نظر گرفته، با بازیکنان خود مرور کند.

این عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که اگر او جای اسکوچیچ بود، برگزاری اردو در تهران را ترجیح می‌داد یا قطر گفت: وقتی شرایط ایده‌آل نیست، بین بد و بدتر، بد را انتخاب می‌کنید. مطمئنا قطر به نظر مسئولان تیم، بهتر آمده بود چرا که رابطه سیاسی دو کشور خوب است اما نمی‌دانم چرا زمین خوب نبود و چرا کسی برای پیگیری این مساله اقدام نکرد. شاید تصور کردند که ایران در آنجا آرامش بیشتری دارد و اطراف تیم ملی شلوغ نیست. نمی‌خواهم مسائل را باز کنم ولی این امکان بود که تمام امکانات در تهران در اختیار تیم ملی نباشد. به نظرم برای اردو در قطر عجولانه تصمیم گرفته شد و مربی، سرپرست و مسئولان بین‌الملل تیم باید زودتر به قطر می‌رفتند و شرایط را بررسی می‌کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *