شرط راهیابی وزنه‌برداران به پارالمپیک پاریس

شرط راهیابی وزنه‌برداران به پارالمپیک پاریس

سرپرست تیم ملی پاراوزنه برداری گفت: برای حضور در پارالمپیک پاریس، وزنه برداران باید در چند تورنمنت بین‌المللی شرکت کنند تا شرایط حضورشان در پارالمپیک فراهم شود و ورزشکارانی که از مسابقات کسب سهمیه بازبمانند، پارالمپیک را از دست خواهند داد.

سعید سلکی در گفت‌وگو با سادس، در ارزیابی از عملکرد پاراوزنه برداری در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در کره جنوبی، اظهار کرد: این مسابقات بعد از گرجستان دومین درگاه برای کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک پاریس بود که وزنه برداران کشورمان با کسب 24 مدال بعد از چین در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار گرفتند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزنه بردارانی که شرایط شرکت در مسابقات آزاد آسیا و اقیانوسیه را نداشتند، امکان حضور در سومین درگاه بین‌المللی برای کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک را خواهند داشت یا خیر؟ تصریح کرد: وزنه بردارانی می‌توانند مجوز حضور در بازیهای پارالمپیک پاریس را کسب کنند که حداقل در 4 تورنمنت بین‌المللی که از سوی فدراسیون جهانی اعلام می‌شود، حضور پیدا کنند و اگر کسی از شرکت در یک یا دو تورنمنت جا مانده باشد، امکان کسب سهمیه نخواهد داشت و پارالمپیک را از دست می‌دهد.

سلکی همچنین درباره عملکرد بانوان در اولین حضورشان در مسابقات آزاد آسیا و اقیانوسیه، گفت: در این دوره هیچ انتظاری از بانوان برای کسب مدال نداشتیم و حضورشان تنها برای تجربه‌اندوزی بود، هر چند این حضور انعکاس خوبی از سوی فدراسیون جهانی داشت و سبب شد تا در آینده با سرمایه‌گذاری بهتر به دنبال کسب مدال در بخش بانوان نیز باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *