چالش های یک ورزشکار با مجری گری در تلویزیون

چالش های یک ورزشکار با مجری گری در تلویزیون

آیدین ختایی ورزشکار ایرانی که این روزها برنامه «تهمتن» را در کنار بهداد سلیمی اجرا می کند، با اشاره به دشواری کار مجری گری در تلویزیون، معتقد است: مخاطبان پذیرای ورزشکاران برای اجرای مسابقات و برنامه های ورزشی در تلویزیون هستند.

آیدین ختایی ـ ورزشکار ایرانی و مجری برنامه «تهمتن» ـ در گفت و گویی با سادس درباره تجربه کار مجری گری در تلویزیون اظهار کرد: من ورزش را از سن خیلی کم آغاز کردم و در سن هجده سالگی در برنامه «قوی ترین مردان» شرکت کردم. آن برنامه هم به شکل ظاهری و کلی همین حال و هوای تهمتن را داشت؛ بنابراین از سن کم با این فضا آشنا بودم. با دوست عزیزمان، آقای رضا جاودانی، که الان می شود گفت من همکار ایشان هستم در ارتباطم. آن موقع با چالش هایی که خود رضا جادوانی در «مردان آهنین» درگیر بود و صحبت هایی که بعد از مسابقه با ورزشکاران انجام می داد، آشنا بودم و حالا من خودم جای مجری را گرفته ام و با ورزشکاران صحبت می کنم و وارد چالش با آنها می شوم.

چالش های یک ورزشکار با مجری گری در تلویزیون

وی با بیان اینکه به کار اجرا علاقمند است، اظهار کرد: کار اجرا را دوست دارم و از همان زمان ها بود که وارد حوزه سینما و تلویزیون شدم. کارهای زیادی انجام داده و با دوربین آشنا بودم و دو سالی هم بود که در صدا و سیما در شبکه رادیو سلامت کار می کردم.

این ورزشکار در ادامه درباره شرایط حضورش در تلویزیون به عنوان مجری مسابقه «تهمتن» توضیح داد: گزینه اول تهیه کننده کار، آقای نصیری برای اجرا من بودم؛ به دلیل اینکه با این حال و هوا آشنا بودم و می توانستم با ورزشکاران به طور تخصصی و حرفه ای صحبت کنم. از طرفی ورزشکاران هم به یک لیدر نیاز داشتند تا راهنمایی شوند. به نظرم هر فرد دیگری هم که این برنامه را اجرا می کرد، باید ورزشکار می بود؛ چراکه زمانی که مخاطبان برنامه را می بینند می‌توانند پذیرای یک ورزشکار برای اجرای یک مسابقه ورزشی باشند.

ختایی درباره ی دشواری کار مجری گری در تلویزیون نیز گفت: به نظرم مجری گری خیلی کار سختی است، شما باید دایره لغات خیلی بالا و فن بیان خوبی داشته باشید، کلمات را درست ادا کنید، باید مسلط باشید تا برنامه را به خوبی اجرا کنید. اگر یکی دو بار تمرکزتان بهم بخورد، جمع و جور کردن آن بسیار سخت می شود. اما در نهایت این مسابقه تجربه خوبی برای من بود و توانستم در مقام مجری با مخاطب ارتباط برقرار کنم.

چالش های یک ورزشکار با مجری گری در تلویزیون

از زمانی که در «مردان آهنین» رقابت می کردم ۱۹ سال گذشته

وی سپس به چالش هایی که در برنامه تهمتن با آن مواجه بوده، اشاره کرد و گفت: این برنامه بی ربط به مردان آهنین نبود. من در برنامه «مردان آهنین» به عنوان جوان ترین شرکت کننده حضور داشتم و سالیان سال با این چالش ها دست و پنجه نرم کردم. از زمانی که در مردان آهنین رقابت می کردم ۱۹ سال گذشته است. اگر پیشنهاد اجرا در حوزه های مسابقه ورزشی باشد دوست دارم اجرا کنم اما به نظر من واقعا سخت است. امکان دارد مخاطب از شما به عنوان الگو استفاده کند که این به نظرم هم خیلی سخت است و هم جذاب.

ختایی در ادامه درباره حضور شرکت کنندگان در مسابقه تهمتن نیز یادآور شد: ما از بیشتر استان ها، شهرها و روستاهای مختلف کشور ورزشکار داشتیم.  بیشتر آنها به خاطر شرایط زندگی کمتر دیده شدند، اما در مسابقه تهمتن حضور پیدا کردند و این مسابقه بستری را فراهم کرده تا ورزشکاران در سراسر کشور حضور پیدا کنند و دیده شوند. پایان هر ورزشی به فرهنگ ورزشی و پهلوان منشی می رسیم. این برنامه در زمینه فرهنگسازی در جهت پهلوان منشی، خصلت های پهلوانی و ترویج زندگی سالم و فرهنگ زندگی سالم کار کرده است. زمانی که خانواده حامی ورزشکار باشد به نظرم قدرت او از  لحاظ بدنی و ذهنی دوچندان می شود و همه توان خودش را به کار می گیرد تا برنده مسابقه شود.

چالش های یک ورزشکار با مجری گری در تلویزیون

«مردان آهنین» قابل مقایسه با «تهمتن» نیست

وی درباره مقایسه مسابقه «تهمتن» با مردان آهنین نیز اظهار کرد: «مردان آهنین» بیشتر تکیه بر قدرت بدنی بالا و وزن بدن بود. چالش هایی که ما در آنجا با آن سر کار داشتیم چالش‌های بسیار سنگینی بود و قابل مقایسه با مسابقه تهمتن نیست. اما در این مسابقه چالشی را طراحی کردیم برای همه ورزشکاران تا بتوانند با حداقل وزن ۷۰ و ۸۰ کیلویی شرکت کنند. چه بسا شرکت کنندگانی داشتیم که در فصل دوم با وزن ۸۰ کیلوگرم قهرمان فصل دوم ما شدند. وزن بالای بدن در این مسابقه ملاک نیست، بیشتر سرعتی بودن ورزشکاران مهم است که اگر از سرعت بالا برخوردار نباشند نمی‌توانند در این چالش ها موفق باشند.

ختایی در پایان از ثبت نام چند هزار ورزشکار برای حضور در مسابقه «تهمتن» خبر داد و گفت: امیدوارم با حمایت های لازم از شبکه نسیم و تهیه کننده برنامه، فصل دوم این مسابقه ساخته شود چرا که ما چندین هزار ورزشکار داریم که ثبت نام کردند و علاقه مند به شرکت در این مسابقات هستند.

به گزارش سادس، با اعلام برنامه های تابستانی تلویزیون، «تهمتن» چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *