پرونده ترک‌فعل احیای خلیج گرگان روی میز دادستانی/"زیارت" قربانی نادیده‌انگاری ظرفیت‌ گردشگری

سادس/گلستان رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: یکی از پرونده های تشکیل شده در حوزه ترک فعل مدیران در دادستانی مرکز گلستان مربوط به قضیه احیای خلیج گرگان و مشکلات مربوط به جزیره آشوراده است.

حیدر آسیابی عصر امروز پنج‌شنبه ۲ تیر در گفتگو با خبرنگاران گلستان، با اشاره به اقدامات قضایی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت گرگان اظهار کرد: در حوزه امور اراضی از ابتدای تیر ماه سال گذشته تا ۳۰ خرداد سال جاری براساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زراعی و باغی، ۲۹۸ مورد قلع و قمع معادل ۱۶ هکتار در گلستان اجرا شده و ۶۸ مورد حکم قطعی معادل نزدیک به یک و نیم هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه ما به قول خود در زمین خواری و مدیریت روستای زیارت عمل کردیم، بیان کرد: با اقدامات انجام شده و استقرار پست ایست و بازرسی در ابتدای ورودی روستای زیارت، ساخت و ساز غیرمجاز در این روستا به صفر رسیده است، مدیریت این مسئله پس از دو دهه انجام شد و ساخت و سازهای زیارت پس از ایجاد ایست و بازرسی و جلوگیری از انتقال مصالح به روستا از رونق افتاده است.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه هدف دستگاه قضایی از این اقدام مقابله با زمین خواری و جرائم رخ داده در حوزه امور اراضی است، بیان کرد: ساخت و ساز غیرمجاز جرم است و برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز و متخلفان آن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه است.

آسیابی با بیان اینکه به همراه دادستان مرکز گلستان و مدیران متولی امور اراضی از منطقه زیارت بازدید ۶ ساعته داشتم، تاکید کرد: یکی از دلایل ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت عدم توجه متولیان اجرایی به ویژه در حوزه گردشگری به ظرفیت های گردشگری روستای زیارت است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو جلسه رفع موانع گردشگری ویژه روستای زیارت در دادستانی استان گلستان به منظور رونق سرمایه گذاری گردشگری انجام شده است، یادآور شد: در حالی که زیارت در حوزه گردشگری از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است اما در حوزه صنایع دستی، بوم‌گردی و غیره کمرنگ عمل کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان به آخرین اقدامات انجام‌شده در خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: قبل از سفر رئیس جمهور اعتباری برای پروژه احیای خلیج گرگان در بین مصوبات سفر قرار نداشت که بنده به هیئت پیشواز سفر گفتم که این سفر بدون اعتبار مالی برای احیای خلیج گرگان فایده ندارد که بعدا بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مصوبات گنجانده شد و رئیس جمهوری دستور آغاز به کار احیای خلیج گرگان در اسرع وقت را صادر کردند.

آسیابی با بیان اینکه احیای خلیج گرگان کار راحتی نیست و نیاز به لایروبی و بازگشایی کانال ها دارد، ابراز داشت: در حال حاضر قرارگاه خاتم الانبیاء با دستگاه های ویژه لایروبی، کار خود را در خلیج گرگان آغاز کرده، دستگاه قضا نخستین دستگاهی بود که در جزیره آشوراده برای بررسی مشکلات خلیج گرگان و جزیره آشوراده تشکیل جلسه داد و در آن جلسه ترک فعل نسبت به خلیج گرگان بر سر زبان‌ها افتاد.

وی با بیان اینکه عزم دولت احیای خلیج گرگان است و ما نیز به عنوان دستگاه قضا پیگیری های لازم را برای احیای این خلیج انجام خواهیم داد، تاکید کرد: یکی از پرونده های تشکیل شده در حوزه ترک فعل در دادستانی مرکز گلستان مربوط به قضیه احیای خلیج گرگان و مشکلات مربوط به جزیره آشوراده است.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *