تداوم تندباد در شرق گلستان/ خروج موج ناپایدار جوی از امشب

سادس/گلستان رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان از تداوم تندباد در نواخی کوهستانی و شرق استان خبر داد و گفت: تا اوایل شب شاهد وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر بر سرعت و یا بیشتر در شرق گلستان خواهیم بود.

محمود محمدقلی پور در گفتگو با خبرنگار سادس گفت: بیشترین سرعت باد تا این لحظه از گمیشان به میزان ۷۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شد، علاوه بر آن وزش باد در مراوه‌تپه به ۷۳ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی با بیان اینکه در جریان این سامانه ناپایدار جوی، وزش بادهای نسبتا شدید و شدید در نوار ساحلی و همچنین شمال و شمال شرق گلستان اتفاق افتاد، یادآور شد: وزش تندباد موجب بروز گرد و غبار محلی در مناطق اینچه برون، کرند و داشلی برون شد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان تصریح کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی، در بعد از ظهر امروز و شب در نواحی کوهستانی و شرق گلستان وزش باد ادامه می یابد و تا اوایل شب شاهد وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر بر سرعت و یا بیشتر در ارتفاعات مینودشت، شهرستان کلاله و مراوه‌تپه خواهیم بود.

محمد قلی‌پور خاطرنشان کرد: از شب به تدریج با عبور موج ناپایدار، جوی آرام در استان گلستان حاکم می‌شود از فردا تا روز یکشنبه نیز هوای پایدار در استان شکل می گیرد که در طول روز جوی آرام و صاف تا قسمتی ابری در استان حاکم است و از اوایل شب امکان رشد ابر در کوهستان وجود دارد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *