جدیدترین آمار از زلزله افغانستان؛ ۱۵۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰۰ زخمی تاکنون

زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر بامداد روز گذشته (چهارشنبه) مناطقی از جنوب شرق افغانستان همچنین بخش‌هایی از پاکستان را لرزاند که در پی آن هزاران تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش سادس، تلفات این زمین لرزه که بامداد روز گذشته در ساعت ۰۱:۳۰ دقیقه به وقت محلی رخ داد، بنابر تازه‌ترین به‌روزرسانی از سوی پایگاه خبری تاس به ۱۵۰۰ تن افزایش یافته است و همچنان احتمال بالا رفتن آمار تلفات نیز وجود دارد. به گفته مقامات محلی افغانستان تاکنون در این حادثه بیش از ۲۰۰۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز پیشتر اعلام کرد که با توجه به مشکلات امدادرسانی و وسعت مناطق زلزله زده در ولایات “خوست” و “پکتیکا”ی افغانستان، احتمالا شمار قربانیان زمین لرزه بامداد روز گذشته بیشتر از ۱۰۰۰ نفر خواهد شد.

در پی وقوع این زمین لرزه مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا (EMSC) نیز در توییتی اعلام کرد که لرزه‌های حاصل از این زلزله را حدود ۱۱۹ میلیون نفر در پاکستان، افغانستان و هند احساس کرده‌اند.

طبق اعلام مرکز لرزه نگاری آمریکا، کانون این زلزله در ۴۴ کیلومتری شهر “خوست” در جنوب شرق افغانستان و در عمق ۵۱ کیلومتری از سطح زمین بوده است.

مقامات این کشور جلسه اضطراری به منظور بررسی وضعیت و کمک‌رسانی برگزار و اعلام کردند که هفت فروند هلی کوپتر امداد به مناطق آسیب دیده ولایات خوست و پکتیکا اعزام کرده اند.

همچنین باد و باران شدید هم عصر روز گذشته عملیات امدادرسانی را دشوارتر کرد.

پایگاه خبری رویترز نیز گزارش داده که تصاویر منتشر شده در رسانه های افغانستان حاکی از ویران شدن خانه های مسکونی در مناطق زلزله زده و جسدهایی است که در میان پتو پوشانده شده اند.

یکی از مقامات وزارت کشور افغانستان گفت:‌ بالگردهای امداد برای کمک به مصدومان و رساندن مواد غذایی و دارویی به مناطق حادثه دیده اعزام شده اند.

به گزارش بی بی سی، رهبر طالبان افغانستان نیز روز گذشته از سازمان‌های بشردوستانه و جامعه بین‌الملل برای کمک به افغانستان پس از وقوع زمین‌لرزه مهیب در این کشور درخواست کمک کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *