بررسی طرح شفافیت دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح پاسخگو کردن دانشگاه آزاد در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: قسمت عمده این طرح رای آورده است.

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با سادس در تشریح جلسه روز گذشته (سه شنبه ۳۱ خرداد) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بحث اصلی کمیسیون آموزش و تحقیقات در رابطه با طرحی در مورد پاسخگو کردن دانشگاه آزاد بود که تلاش بر این شده که تا می شود مسائل دانشگاه آزاد از نظر مالی، قراردادها، استخدام ها و تعداد دانشجو و پرسنل شفاف سازی شود تا امکان نظارت بر این دانشگاه بیشتر شود.

وی افزود: پیشنهاد کمیسیون که رای آورد این بود که دیوان عدالت اداری هم بتواند در شکایت هایی که کارمندان دانشگاه آزاد و اساتید انجام می دهند ورود پیدا کند، چرا که تاکنون نمی توانسته است. همچنین نظارت وزارت علوم بر کیفیت آموزش بیشتر شود و توسعه واحدهای دانشگاه آزاد هم بازبینی شود تا واحدهایی که استانداردهای لازم را ندارند یا خودشان را تطبیق دهند و یا اینکه تعطیل شوند.

عضو کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: قسمت عمده این طرح رای آورد و یکی از مواد هم به صورت مراعا باقی ماند که در آینده بررسی شود.

ویس کرمی در پایان گفت: در مجموع کلیت بحث جلسه در مورد دانشگاه آزاد، شفاف سازی دانشگاه آزاد و پاسخگو کردنش نسبت به دیوان عدالت اداری و امکان نظارت بیشتر بر این دانشگاه بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *