نفوذ گرد و خاک به تهران/وزش باد شدید و احتمال شکستن درختان فرسوده

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،وضعیت جوی استان تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، نفوذ گرد و خاک انتقالی غربی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گزرش سادس،بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف در ارتفاعات کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید به‌ویژه روزهای چهارشنبه تا جمعه (۱ تا ۳ تیر) در ساعات بعدازظهر و شب و در بعضی نواحی با خیزش موقت گردوخاک یا نفوذ گرد و غبار انتقالی غربی به‌ویژه در نیمه جنوبی و غربی پیش‌بینی می‌شود که در بعضی ساعت‌ها کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۲ تیر) صاف و گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه ( ۳ تیر) صاف وگاهی وزش بادشدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید، احتمال وزش باد خیلی شدید، خیزش گردوخاک ، احتمال نفوذ و گسترش گرد و غبار انتقالی از عصر چهارشنبه تا جمعه (۱ تا ۳ تیر) در نیمه‌جنوبی و غربی استان تهران اثر حبر داد.

بر اثر این مخاطره کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده، خطر سقوط اشیاء از ساختمان‌های نیمه‌کاره و احتمال آسیب به سازه‌های موقت مورد انتظار است.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم تردد در فضای باز برای افراد آسیب پذیر، محافظت از تاسیسات حساس به گرد وخاک، مستحکم سازی سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، عدم پارک خودرو در کنار سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌تمام و احتیاط در تردد به‌خصوص در جاده‌های بیابانی را توصیه می‌کند.

به گزارش سادس،هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *