عنابستانی: نظام بروکراسی رانتی دگرگون شود تا کشور نجات یابد

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیسی نظام بروکراسی خسته، فربه، پیچیده و پر از رانت را دگرگون کنید تا کشور نجات پیدا کند، چراکه نظام بروکراسی کشور را خفه می کند و اگر به فوریت اراده نکنید تمام منابع کشور را می بلعد و نظام را به ورشکستگی کامل خواهد رساند.

به گزارش سادس، علی اصغر عنابستانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز بحران های مختلف گریبان غرب خراسان را گرفته است، بحران آب، شبکه های فرسوده، بحران راه، حمل و نقل، بحران بیکاری. آقای وزیر نیرو مردم در روستاها و حتی شهرهای ما تشنه اند برای رفع عیوب شبکه های آب و تکمیل آبرسانی تدبیر و تعجیل کنید.

وی خطاب به وزیر راه گفت: ما در نقطه اتصال چند استان قرار گرفته ایم، شاهراه های ارتباطی شرق کشور از غرب خراسان عبور می کند، وضعیت جاده ها اسفبار است، هر روز جان مردم در جاده های مرگ سبزوار از دست می رود و عده ای داغدارند. آقای قاسمی انتظار است رستم راه ها باشید، به داد مردم برسید آقای رستم.

نماینده مردم سبزوار خاطرنشان کرد: سبزواری که با وجود همه ظلم ها از بسیاری از مراکز استان ها بزرگتر است سال ها در حسرت ریل مانده است، ۹۰ درصد زیرسازی ریل پیشرفت دارد آقای رستم یک همت کوچک دیگر بگذارید به راحتی می توانید ریل را به سبزوار برسانید.

عنابستانی خطاب به رئیس جمهور گفت: منطقه غرب خراسان از حداقل ها محروم است با یک تصمیم درست و انقلابی خراسان غربی را در سرزمین سربداران برپا کنید تا این مردم به حداقل های اعتباری، مالی و توسعه ای دست پیدا کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: آقای رئیس جمهور تشکر می کنم که شر ارز ترجیحی را از اقتصاد بیمار کشور کم کردید، اما مگر قرار نبود کنترل کنید که این کار به گرانی همه کالاها اثر نگذارد؟ آقای رئیسی گرانی بیداد می کند، مردم هر روز شرایط سخت تری را تجربه می کنند، ضمن احترام به اصناف، بازار را کنترل کنید. دولتتان را هم کنترل کنید، حتی خدمات دولت هم هر روز گران می شود. می دانید چه خبر است؟ هر کس هر جور دلش می خواهد می فروشد، نه کنترلی، نه برچسب قیمتی، نه نظارتی و نه هیچ چیز دیگر. به معنای واقعی کلمه بازار رها است، به داد این مردم بی پناه و نجیب برسید.

نماینده مردم سبزوار خطاب به رئیس جمهور گفت: بر اساس دستور رهبری انتظار است بودجه ۱۴۰۲ دگرگون شده به مجلس برسد، رویه بودجه نویسی از بودجه ردیف مدار به بودجه رسالت مدار و بودجه نتیجه مدار تغییر کند. بودجه ردیف مدار مدیران را وادار به هزینه کرد به هر قیمتی می کند و موجب هدررفت میلیاردها میلیارد از بیت المال می شود، در حالی که بودجه رسالت مدار و نتیجه گرا مدیران را به صرف جویی در هزینه ها و استفاده بهینه از اعتبارات در جهت اهداف کمک می کند.

عنابستانی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی نظام بروکراسی لَخت، خسته، فربه و پیچیده و پر از فساد و رانت را دگرگون کنید تا کشور نجات پیدا کند. نظام بروکراسی کشور را خفه می کند و اگر به فوریت اراده نکنید که این نظام را دگرگون کنید، تمام منابع کشور را می بلعد و نظام را به ورشکستگی کامل خواهد رساند.

وی افزود: دولت را بتکانید و آن را کارآمد کنید. فرآیندها را اصلاح کنید مشکل از کارمندان های دولت نیست، مشکل فرآیند معیوبی است که در آن گرفتار شده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آقای رئیس جمهور تقریبا نیمی از نظام‌ها و فرآیندهای حاکم در دولت اضافه است و باید دور ریخته شود، این شجاعت در شما وجود دارد که یک انقلاب بروکراتیک در بدنه دولت به نفع مردم رقم بزنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *