مراحل پایانی احداث قطار حومه ای تهران به پرند و اتصال اسلامشهر به متروی تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از مراحل پایانی احداث قطار حومه ای تهران به شهر جدید پرند و اتصال اسلامشهر به متروی تهران خبر داد.

علاءالدین ازوجی در گفت و گو با سادس، در تشریح طرح‌ها و پروژه‌های مهم و محوری استان تهران گفت: تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام در استان تهران در دستور کار قرار گرفته است. بر همین اساس در حال حاضر احداث قطار حومه کلانشهر تهران به شهر جدید پرند، اتصال اسلامشهر به متروی تهران، اجرای طرح نوسازی ده هزار دستگاه تاکسی فرسوده ناوگان تاکسیرانی شهر تهران، تکمیل و توسعه و تجهیز بیمارستان‌های امام خمینی (ره) شهریار، مرکز درمانی ملارد، فیروزآبادی شهرری، شهدای تجریش، کودکان حکیم تهران، بیمارستان حضرت مهدی (عج)، کلینیک بیمارستان امام خمینی (ره) و روزبه تهران و احداث باند دوم محور قدیم قم-تهران و احداث کمربندی پاکدشت پایان یافته و یا مراحل نهایی را طی می کند.

وی افزود: در حوزه نظام فنی و اجرایی استان نیز انجام اقدامات لازم به منظور اجرای فرایند BIM (مدل اطلاعات ساخت) در پروژه های عمرانی، راهنمای جایگاه و نقش مهندسین مشاور در انتشار سند چشم انداز و برنامه بلندمدت برای پیاده سازی BIM در پروژه های عمرانی استان تهران، بررسی و ارزیابی ساخت و سازهای شهری و عملکرد شهرداری های استان، بررسی مسائل و مشکلات طرح های عمرانی استانی و ملی با هدف تسریع و تسهیل در روند اجرای پروژه ها و ده ها جلسه کارشناسی و بازدید از پروژه‌ها و در حوزه آماری نیز تهیه کتاب شاخص های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان تهران و سالنامه آماری استان تهران، راه اندازی و استقرار زیرساخت داده مکانی(SDI) و اجرای ۵ طرح آمارگیری در یکسال اخیر انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان تهران گفت: در سفر رییس جمهور به استان تهران و حضور در جلسه شورای اداری استان تهران به همراه اعضای محترم دولت در خرداد ماه ۱۴۰۱، تصمیمات خوبی گرفته شد که ماحصل آن تامین بالغ بر ۱۶.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمومی دولت، شرکت های دولتی و شرکت نفت و نهادهای عمومی غیردولتی برای ۱۴۷ طرح یا پروژه زیرساختی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰درصد در حوزه های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی، انتظامی، آبرسانی، شبکه های آب و فاضلاب، حمل و نقل ریلی و جاده ای بود.

وی ادامه داد: از جمله این طرح‌ها می توان به تکمیل و احداث بازسازی و تجهیز ۷۵ مدرسه ، تکمیل و تجهیز ۱۵ بیمارستان در شهرستان های تهران، تکمیل ۲۷ مجموعه ورزشی در شهرستان های تهران، اجرای ۱۸ طرح های سرمایه گذاری اشتغالزا، تکمیل ۵ تأسیسات فاضلاب و تصفیه خانه در برخی شهرستان های تهران، اجرای گازکشی به ۲۲ روستای تهران، احداث ۶۱۶۶۰ واحد مسکونی برای خانوار نیازمند مسکن، بهره برداری از ۷ هزار طرح اشتغالزایی برای افراد مددجو و غیرمددجوی استان، احداث شش پست برق فشار قوی برای ۶ شهرک‌ صنعتی استان جهت تأمین ۶۰۰ مگاوات برق، ۱۶ کلانتری و پاسگاه انتظامی و اعطای بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بابت ۲۳۰ طرح دارای توجیه فنی و اقتصادی جهت سرمایه گذاری توسط بانک های عامل، اشاره کرد.

ازوجی تاکید کرد: طی سال های اخیر تعهدات زیادی در سطح استان ایجاد شده بود که به تدریج منجر به کاهش رضایت عمومی شده بود. به همت و تلاش استاندار تهران و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، این کسری ها تا مبلغ ۲۲۶ میلیارد تومان جبران شد و از سوی ۲۳ دستگاه اجرایی استان پرداخت شد. انتظار داریم با مدیریت موثرتر بر پروژه های عمرانی استان تهران به ویژه شهرستان های استان تهران، شاهد دستاوردهای زیادی برای شهروندان در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *