عبور از فتنه‌ها با تمسک به قرآن/ ترتیل «حنانه» را سریع‌تر منتشر کنید

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره نقش قرآن در مقابله با فتنه‌ها گفت: تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن‌کریم از جنس پناه‌بردن و تمسک به قرآن‌کریم در فتنه‌هاست.

به گزارش  سادس به نقل از تسنیم «پویا» حمیدرضا مقدم‌‌فر، مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل از حافظان قرآن‌ مؤسسه فرهنگی ــ قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه، امروز، جمهوری اسلامی ایران با فتنه‌های بزرگ و پیچیده‌ای در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مواجه است، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که «هرگاه فتنه‌ها همچون شب تار، شما را فرا گرفت، به قرآن تمسّک جویید».

مؤسسه فرهنگی ــ قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از مجموعه‌های فعال در تربیت حافظان قرآن کریم، تاکنون موفق به تربیت 1500 حافظ کل قرآن شده است و از مقدم‌فر برای سخنرانی در مراسم تجلیل از 38 حافظ قرآن کریم با موضوع «نقش حفظ قرآن در مقابله با فتنه‌های داخلی و خارجی علیه اسلام و انقلاب اسلامی» دعوت به عمل آورده بود.

تمسّک به قرآن، راه برون‌رفت از فتنه‌ها

مقدم‌فر، تمسّک به قرآن‌کریم را بهترین راه عبور از فتنه‌ها عنوان کرد و گفت: تربیت 10 میلیون حافظ قرآن ‌کریم از جنس تمسک و پناه بردن به قرآن‌کریم و رسیدن به «حیات طیبّه» است.

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای تخریب چهره واقعی اسلام و قرآن، تصریح کرد: فضاسازی گسترده‌ای که توسط رسانه‌های خارجی و برخی دنباله‌های داخلی آنها راجع‌ به زخمی که از ناحیه آن قاری کذایی به وجود آمد، از جنس این فتنه بود؛ آنچه توانستند در افکار عمومی در بستر شایعات و بزرگنمایی‌ها ایجاد کنند به هیچ وجه طبیعی نبود و در واقع بهانه‌ای برای ضربه زدن به چهره قرآن و معارف آن بود.

این کارشناس فرهنگی افزود: امروز، دشمنان می‌دانند که تمسک به قرآن راه‌گشاست و به همین دلیل، برای دور کردن مردم از آن، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، ایجاد داعش را نیز با دو هدف جنگ نیابتی در منطقه و اسلام‌هراسی دانست و گفت: گروهی با کشتن انسانهای مظلوم و ایجاد فجایع انسانی، قصد تخریب چهره واقعی اسلام را دارند. دشمنان قرآن، گروهی همچون داعش را خلق می‌کنند‌ و در سناریویی پیچیده، خودشان نیز علیه آنان، ائتلاف تشکیل ‌می‌دهند.

حماقت با حمله به کشورهای اسلامی

مقدم‌فر با اشاره به توطئه دشمنان در منطقه خاطرنشان کرد: توطئه دشمنان هزینه داشت؛ اما نتیجه آن سبب تقویت اسلام شد. آنان در حمله به یمن، سوریه، عراق و لبنان حماقت کردند و امروز نتیجه آن را در بیداری اسلامی و تقویت جبهه فراگیر مقاومت به‌رهبری جمهوری اسلامی ایران می‌بینند.

راهکارهای قرآن برای مقابله با فتنه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

این تحلیل‌گر مسائل استراتژیک با بیان اینکه قرآن‌کریم برای برون‌رفت از فتنه‌ها راه‌گشاست، به فتنه‌های موجود در داخل کشور هم اشاره کرد و گفت: در کشورمان نیز  فتنه‌هایی از جنس سیاسی وجود دارد که تنها راه مقابله با آن، حفظ استقلال، دوری از سازش و انفعال در برابر دشمنان از طریق «جهاد کبیر» و تمسّک به آیه شریفه «فَلَاتُطِعِ الْكَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِیرًا» است.

وی همچنین با ذکر آیاتی از کلام الله، درباره فتنه‌های اقتصادی نیز گفت: اقتصاد یکی از مهم‌ترین مسائل امروز کشورمان است که با به وجود آمدن زمینه‌ها و شرایطی جامعه ما را به‌سوی اشرافی‌گری، تنبلی، بیکاری و مصرف‌گرایی سوق می‌دهند و قرآن‌کریم مسیر‌های رهایی از آن را پیش روی ما قرار داده است.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، اختلافات را از جمله فتنه‌های اجتماعی دانست و با اشاره به اینکه اختلاف، جدایی و تفرقه از مهم‌ترین فتنه‌های اجتماعی در کشور است، افزود: کشیده شدن مباحث اختلافی میان رؤسای دو قوه به رسانه‌ها برای کشور مضر و موجب وهن نظام است.

مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان الگو قرار گیرد

مقدم‌فر در ادامه سخنانش، ضمن تقدیر از مسئولان مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در جهت تربیت حافظان قرآن، افزود: امیدواریم، تمام نهادها و فعالان قرآنی از همت این مؤسسه که بدون تکیه بر وزارتخانه‌ها و منابع مالی رسمی، اقدامات مؤثری را در جهت تربیت حافظان قرآن داشته است، پیروی کنند.

این کارشناس مسائل فرهنگی از آمار کم حافظان قرآن کشورمان انتقاد کرد و گفت: متأسفیم  که تعداد حافظان قرآن در کشوری که به قرآن، عمل می‌شود، به‌نسبت سایر کشورهای جهان اسلام کمتر است و آنهایی که از عمل به قرآن، بهره‌ای نبرده‌اند، تعداد حافظانشان بیشتر از کشوری است که بیش از 200 هزار شهید در راه دفاع از قرآن، اسلام و حریم اهل‌بیت(ع) نثار کرده است.

نشر عمومی ترتیل «حنانه خلفی» نباید به تعویق بیفتد

مقدم‌فر همچنین جدی نگرفتن اقداماتی را که پیگیری آن منتج به محصول شده است مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته خانواده «حنانه خلفی» دختر 8ساله‌ حافظ کل قرآن، با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند، او در محضر مقام معظم رهبری آیاتی از قرآن را با صوت خوش و دلنشین، به‌صورت ترتیل تلاوت کرد و پس از آن قرار شد تا حنانه، ترتیل کامل قرآن را با صدای خوش خود تلاوت و منتشر کند؛ اما پس از گذشت 8 ماه از ضبط این اثر و پیگیریهای صورت گرفته از سوی خانواده این حافظ قرآن، در حالی که مردم منتظر انتشار آن هستند؛ تاکنون هیچ اقدامی در جهت رسیدن این اثر جذاب به دست مردم صورت نگرفته است.

وی با ابراز اینکه صوت تلاوت این حافظ خردسال ایرانی جذابیتی به‌مراتب بیش از ترتیلهایی دارد که از خارج از کشور وارد می‌شوند تأکید کرد: انتشار سریع ترتیل حنانه جدی گرفته شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *