رای وبیناری در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک معتبر نیست

رای وبیناری در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک معتبر نیست

کمیته ملی المپیک طبق اساسنامه نمی‌تواند در مجمع انتخاباتی از رای وبیناری استفاده کند.

به گزارش سادس، مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک سوم خرداد برگزار شد و در حالی که قرار بود  اعضا  بین ۲۰ تیر و ۳۰ مرداد یک تاریخ را برای برگزاری انتخابات انتخاب کنند، ناگهان نصرالله سجادی تاریخ جدیدی رو کرد و در نهایت ششم شهریور به عنوان زمان برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک اعلام شد.

در این مجمع ۶۴ نفر حضور داشتند که در رای‌گیری برای تعیین زمان برگزاری مجمع، ۴ رای مخدوش بود. از ۶۰ رای که مورد قبول بود ، ۵۷ نفر حاضر در مجمع رای دادند و ۳ نفر هم به صورت وبینار رای خود را اعلام کردند. پیش از هم در مجمع عمومی ۱۷ اسفند تعدادی از اعضا به صورت وبینار شرکت کردند و  در مورد تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک رای دادند. 

حمید عزیزی، رییس فدراسیون گلف سوال مهمی را مطرح کرد مبنی بر این که در روز انتخابات هم رای‌گیری به صورت وبینار انجام می‌شود یا خیر؟ پاسخ به این پرسش با توجه به اساسنامه، منفی است و در انتخابات تمام اعضای دارای حق رای باید حضور فیزیکی در جلسه داشته باشند.

در اساسنامه و آیین‌نامه برگزاری انتخابات به صراحت اعلام شده است: براساس ماده ۱۰ اساسنامه، جلسات مجمع عمومی با دستور جلسه انتخاب اعضای هیات اجرایی منحصرا با حضور حداقل دوم سوم کل اعضای دارای حق رای مجمع رسمیت یافته  و تصمیمات آن با اکثریت مطلق (نصف به اضافه یک ) آرای اعضای دارای حق رای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

در این ماده به صراحت اعلام شده است که اعضا باید در جلسه حاضر باشند و رای‌گیری به صورت وبیناری معتبر نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *