تیم ملی ایران، شانس اول قهرمانی آسیا

تیم ملی ایران، شانس اول قهرمانی آسیا

صانعی معتقد است که تیم ملی فوتسال ایران شانس اول قهرمانی آسیاست.

علی صانعی، پیشکسوت فوتسال و سرمربی سابق تیم ملی در گفت‌وگو با سادس در خصوص قرعه‌کشی جام ملت های آسیا و هم گروهی ایران با سه تیم لبنان، اندونزی و چین تایپه عنوان کرد: به نظرم با توجه به سیدبندی قرعه‌کشی، خیلی فرق نمی‌کرد که ما با چه تیم‌هایی هم‌گروه شویم زیرا اگر تیمی در آسیا بخواهد ما را اذیت کند، در نیمه‌نهایی یا فینال است و در مرحله گروهی و حتی یک چهارم، با تیم های دردسرسازی روبرو نمی‌شویم.

وی درمورد هم‌گروهی ایران و اندونزی و تقابل تفکرات شمسایی و هاشم‌زاده هم عنوان کرد: هاشم‌زاده هم مثل شمسایی مربی جوانی است و تازه ابتدای راه است. اندونزی پس از چند سال توانسته به مرحله نهایی صعود کند و برای رسیدن به سطح اول آسیا، زمان زیادی می خواهد. هاشم‌زاده هم جوان است و برای ارتقای فوتسال این کشور، چند سالی زمان احتیاج دارد اما فکر نمی‌کنم او و تیمش بتوانند در مسابقات امسال برای تیم ملی دردسرساز شوند.

صانعی در خصوص بازی‌های تدارکاتی تیم ملی پیش از این مسابقات مانند دیدار با آرژانیتین و شرکت در تورنمنت تایلند عنوان کرد: بازی با آرژانتین برای تیم ملی خوب است و اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم، باید چنین بازی‌هایی با تیم‌هایی که در رنکینگ از ایران بالاتر هستند، بیشتر برگزار کنیم. همچنین تورنمنت تایلند شبیه‌ساز همین بازی‌های آسیایی است و برای قرار گرفتن تیم در شرایط بازی و همچنین آشنایی با نحوه بازی رقبا پیش از شروع جام مفید است و می‌تواند به شناخت شمسایی نسبت به حریفانش کمک کند.

او در پایان درباره شانس قهرمانی ایران در این رقابت‌ها عنوان کرد: فوتسال آسیا دیگر برای ایران کوچک است. ما سوم دنیا شده‌ایم و الآن باید هدف اصلی‌مان، روی سکو رفتن در جام جهانی ۲۰۲۴ باشد. شاید یکی، دو تا تیم در نیمه‌نهایی یا فینال بخواهند محک خوبی برای تیم ملی باشند اما ایران شانس اول قهرمانی این مسابقات است و دغدغه اصلی کادر فنی تیم ملی باید نتیجه گرفتن در جام جهانی باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *