طرح تبدیل ورزشگاه‌های آزادی و تختی به پارک ورزش

طرح تبدیل ورزشگاه‌های آزادی  و تختی به پارک ورزش

حمید سجادی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور از مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی بازدید کرد.

به گزارش سادس و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور با حضور در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی از این مکان ورزشی به عنوان “سرمایه ملی با سازه‌ای خاص” نام برد که باید به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های ورزشی حفظ شود.

وی در ادامه با تاکید بر احیای این مجموعه ورزشی منطبق با طرح جامع اماکن ورزشی و تامین اعتبار مناسب، با مسئولان حاضر در خصوص مشکلات و راهکارهای بازسازی این مکان ورزشی گفت‌وگو کرد.

بازسازی زمین تارتان، احداث زمین‌های ساحلی، راه‌اندازی کمپ تخصصی ورزشی، ایجاد یک مجموعه ورزشی خانوادگی و ساخت مکان ویژه برای ورزش بانوان از جمله مواردی بود که توسط وزیر ورزش و جوانان مورد تاکید قرارگرفت‌.

بازدید وزیر ورزش از مجموعه ورزشی تختی تهران

سجادی در خصوص برنامه‌هایش در سفر به استان تهران، به عنوان نماینده ویژه دولت هم گفت: سفر به شمیرانات، پردیس، شرق استان و شهر تهران از محل‌های ماموریت امروز بنده است که بخشی از این سفر به بازدید و بررسی وضعیت فعلی اماکن، پروژه ها و استادیوم های ورزشی اختصاص دارد.

او ضمن اشاره به گزارش مدیر کل استان تهران در خصوص مورد استفاده بودن زمین چمن مجموعه تختی فقط به مدت سه ماه در سال بیان کرد: با توجه به اینکه مطابق استانداردهای سازمان لیگ و AFC زمین چمن برای میزبانی باید در تمام سال مورد استفاده قرار بگیرد، از ۲ ماه پیش تصمیم به بازسازی کلی زمین چمن گرفته شده است، در حال حاضر در مراحل میانی هستیم و حدود ۳ ماه دیگه فرصت لازم است که چمن به مراحل اولیه بازگردد. همچنین پیست دو و میدانی یکی دیگر از سرمایه های مجموعه است که نیازمند بازسازی کلی است است و باید از نو ساخته شود، این موضوع درخصوص استادیوم های شیرودی و آزادی که بخشی از تاریخ کهن ورزش پایتخت و حتی کشور در این ورزشگاه رقم خورده صدق می‌کند و نیازمند بازسازی و احیاست.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزشگاه تختی یکی از پایگاه های پرورش قهرمانی و دارایی های ملی است، گفت: بر این اساس مدیرکل ورزش و جوانان استان، برای حفظ مجموعه طرح جامعی نوشته اند که طرح طبق اولویت بندی در حال اجراست.

وی ضمن قدردانی از حمایت های شهردار منطقه ۱۴ گفت: طبق قول شهردار منطقه در صورت تنوع رشته های ورزشی مجموعه و مخاطب زیاد، فضای سبز متفاوتی را نسبت به گذشته جهت رضایت و اشتیاق مردم از حضور و استفاده از فضای ورزشی ایجاد کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر حفظ اماکن ورزشی قدیم در کنار ساخت و ساز اماکن ورزشی جدید گفت: در حال حاضر در وزارت ورزش و جوانان با ۶۰۰۰ پروژه نیمه تمام مواجه هستیم که اتمام آنها با وجود محدودیت منابع به دلیل نیاز فوری کشور و آحاد مردم به افزایش سرانه ورزشی در دستور کار قرار دارد.

سجادی در پایان اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که استادیوم‌های ورزشی بزرگی چون آزادی و تختی با رعایت تدابیر ایمنی به پارک ورزش تبدیل شوند و با گران نشدن ورزش، درب استادیوم ها به روی مردم باز شوند و مورد استفاده مردم قرار گیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *