اشباح کرمانی در لیگ برتر!

اشباح کرمانی در لیگ برتر!

بررسی تیم‌های کرمانی گل‌گهر و مس نشان می‌دهد که این تیم‌ها فقط نامی از استان کرمان را یدک می‌کشند.

به گزارش سادس، فوتبال کرمان پس از ۶ فصل غیبت در لیگ برتر با گل‌گهر به سطح اول فوتبال ایران بازگشت. گل‌گهر در لیگ نوزدهم به سختی در لیگ برتر باقی ماند اما از لیگ بیستم، مشخص شد که این باشگاه فقط برای جنگ بقا نیامده، بلکه با انتخاب امیر قلعه‌نویی و حضور پررنگ در نقل و انتقالات نشان داد که به دنبال اهداف بزرگی است. البته گل‌گهر تنها نماینده کرمان در لیگ برتر نماند و در لیگ بیستم، مس رفسنجان و برای فصل آینده، مس کرمان، نمایندگان استان کرمان در لیگ برتر هستند.

حالا پس از گذشت سه فصل از بازگشت نمایندگان کرمان به لیگ برتر و افزایش فصل به فصل آن‌ها، قصد داریم بررسی کنیم که آیا گل‌گهر و مس رفسنجان واقعا نمایندگان کرمان هستند یا فقط از سرمایه‌های این استان استفاده می‌کنند؟

بازیکنان بومی

بررسی تمام بازیکنان گل‌گهر و مس در لیگ بیست و یکم نشان می‌دهد که این دو تیم، از بازیکنان بومی استان کرمان فقیرند. این موضوع در مس رفسنجان بیشتر به چشم می‌آید چرا که هیچ کدام از بازیکنانی که امسال برای این تیم به میدان رفته‌اند، متولد استان کرمان نیستند و همه خارج از این استان هستند. البته بازیکنی مانند محسن آذرباد در این تیم حضور دارد که در پنج سال گذشته برای تیم‌های کرمانی بازی کرده است.

گل‌گهر به نسبت شرایط بهتری نسبت به مس رفسنجان دارد چرا که مهدی تیکدری، فرشید باقری و مهران گلزاری به عنوان بازیکنان بومی در تیم قلعه‌نویی توپ می‌زنند. تیکدری و فرشید باقری حضور پررنگ‌تری نسبت به مهران گلزاری در ترکیب گل‌گهر داشتند؛ خصوصا تیکدری که در اغلب بازی‌ها به عنوان بازیکن فیکس به میدان رفته است.

این نکته حائز اهمیت است که مهران گلزاری ۳۱ ساله در دوران فوتبالش فقط برای گل‌گهر بازی کرده و به نوعی باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه به حساب می‌آید.

محل تمرین

هم گل‌گهر و هم مس رفسنجان تیم‌های پروازی لیگ برتر به حساب می‌آیند. این دو باشگاه در تهران تمرین می‌کنند و فقط برای انجام بازی‌های خانگی به سیرجان و رفسنجان می‌روند. گل‌گهر و مس به ترتیب در مجموعه الیاف شهریار تهران و دانشگاه تهران تمرینات لیگ بیست و یکمشان را برگزار کردند. این در حالی است که هر دو تیم به خصوص گل‌گهر مجموعه تمرینی مجهزی در شهر خودشان دارند که آرزوی هر تیمی در ایران است.

حضور تیم‌های شهرستانی در تهران یکی از مواردی بود که صدای رضا عنایتی، سرمربی هوادار را در آورده بود چرا که تیمش به عنوان یک تیم تهرانی، با مشکل زمین تمرین مواجه شده بود و زمین‌های خوب این شهر به تصرف تیم‌های شهرستانی در آمده بود. البته گل‌گهر و مس رفسنجان تنها تیم‌های پروازی لیگ نیستند و نساجی و شهر خودرو هم در تهران تمریناتشان را پیگیری می‌کنند.

کرمان، راهی برای مظلوم‌نمایی

امیر قلعه‌نویی و دستیارانش در جریان لیگ بیستم و لیگ بیست و یکم بارها به هر بهانه‌ای از ظلم به شهر ۳۵۰ هزار نفری سیرجان گفته‌اند، عبارتی که به یک کلید واژه برای قلعه‌نویی خصوصا پس از پرونده مدارک جعلی بازیکن گابنی تبدیل شد.

این عبارات اما در شرایطی استفاده می‌شود که حتی اعضای تیم، کار و بیزینس‌شان در تهران را به شهری که از سرمایه‌های معدنی آن حقوق دریافت می‌کنند، ترجیح داده‌اند و فقط زمانی که به مشکل می‌خورند، از مظلومیت شهر تیم‌شان می‌گویند.

به هر حال نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که اگر تمرینات تیم‌های کرمانی در شهرهایشان برگزار می‌شد، فرصت بیشتری در اختیار استعدادهای این شهرها قرار می‌گرفت؛ فرصتی که فعلا از آن‌ها دریغ شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *