«دوقطبی سازی» با استفاده از «ادبیات سیاسی دشمن»/ اصلاحات و آماده باش برای ایجاد دوقطبی ۹۶

با فاصله گیری از فضای پسا برجام . نزدیکی انتخابات ۹۶ فضای رسانه ای کشور وارد صحنه ایجاد دوقطبی وارد می شود.

 به گزارش  سادس به نقل از رویکرد، دوقطبی سازی فضای سیاسی یکی از خواسته های دشمنان است. در فضای دوقطبی تحلیل ها هیجانی است، معمولا تصمیمات منطبق بر واقعیت سنجی نیست. الزامات عمل سیاسی به حاشیه رفته و اتفاقاتی ناخوشایند صورت خواهد گرفت.

رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی به این مسئله اشاره کرده و گفتند: ایجاد دوجریانی، دوفرقه‌ای و دوقطبی از ضربه‌های مهلکی است که دشمن به‌دنبال آن است.

ایشان پیش از انتخابات مجلس نیز درباره یک دوقطبی محتمل هشدار دادند: یکی از این ترفندهایی که اخیراً یاد گرفته‌اند و دارند اعمال میکنند، ایجاد دوقطبی‌های کاذب است؛ دوقطبی‌های دروغین. این نکته، نکته‌ی مهمّی است؛ من یک‌قدری درباره‌ی این بیشتر صحبت کنم با شما برادران و خواهران عزیز: دوقطبی دروغین. خب، انتخابات مسابقه است؛ معلوم است در مسابقه همه تلاش میکنند برنده بشوند، همه تلاش میکنند جلو بیفتند؛ طبیعت مسابقه، شور و نشاط و دوندگی و مانند اینها است؛ انتخابات مسابقه است؛ یکی جلو می‌افتد، یکی عقب میماند؛ این دشمنی نیست، این عناد نیست، این دوقطبی شدن نیست. مرتّباً در رادیوها و در تلویزیون‌ها و در رسانه‌های گوناگونشان خبر از دوقطبی شدن ملّت ایران -یعنی دودستگی‌ای که با همدیگر دشمنند و علیه هم تلاش میکنند- میدهند. بله، در ایران اسلامی یک دوقطبی‌ای وجود دارد؛ دوقطبی انقلاب و استکبار. آن کسانی که تفاله‌های بازمانده‌ی از دوران غلبه‌ی استکبارند و هرکسی که دنبال آنها است، همفکر آنها است، بله، اینها با انقلاب بدند؛ این دوقطبی هست امّا قاطبه‌ی ملّت ایران، قاطبه‌ی انقلابی، علاقه‌مند به نظام اسلامی، عاشق امام و خاطرات امام -آنهایی که امام را حتّی یک لحظه هم ندیدند و بعد از رحلت امام به دنیا آمدند- و فرمایشات امام، صدای امام، توصیه‌های امام و اصولی که امام پایه‌گذاری کرده [هستند]؛ قاطبه‌ی ملّت ایران به اینها علاقه‌مندند؛ بله، [بین‌] آن کسانی که به امام علاقه‌مندند، به انقلاب علاقه‌مندند، با کسانی که اصل انقلاب را قبول ندارند، اصل نظام را قبول ندارند، البتّه یک دوقطبی این‌جوری هست.

شکل گیری دوقطبی ها برای کشور، تقریبا همیشه زیانبار بوده است. دوقطبی های غیر واقعی بو به تعبیر رهبری انقلاب دوقطبی کردن جامعه. تجربه دوقطبی سازی سیاسی در انتخابات ۸۸ملموس تر است. دو قطبی سازی و ایجاد فضای تقابل صدمات جبران‌ناپذیری را متوجه اتحاد جامعه می کند و مقدمه همه تفرقه ها وچنددستگی های اجتماعی است. دوقطبی سازی علی‌رغم خسارت‌های سیاسی، زمینه را برای نقش‌آفرینی سیاسی گروههای مختلف از بین می برد و به زیان نخبگان است.

این روزها و در حالی که بیش از یکسال به انتخابات ۹۶باقیمانده است، دوقطبی های بعضا کاذبی از سوی رسانه ها شکل می گیرد.

استفاده از ادبیات سیاسی دشمن در طرح این دوقطبی ها مشهود است. چنانچه رهبر انقلاب حتی به مسئله «تندروی» و طرح آن از سوی برخی رسانه ها و نظام سلطه واکنش نشان داده و گفتند: از ادبیات سیاسی دشمن استفاده نکنیم. دشمنان انقلاب از روز اول تعبیر «تندرو» و «میانه‌رو» را استفاده کردند. از نظر آنها از همه تندروتر، امام بزرگوار بود؛ امروز هم بنده‌ی حقیر را از همه تندروتر می‌دانند.

به نظر می رسد هرچه به انتخابات ۹۶نزدیک می شویم فضای رسانه ای که دنبال ایجاد دوقطبی است، جدی تر وارد صحنه خواهد شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *