پریچهره خبر داد: شرایط جدید برای چهارمین دوره ریاست رییسان فدراسیون‌ها

پریچهره خبر داد: شرایط جدید برای چهارمین دوره ریاست رییسان فدراسیون‌ها

سرپرست امور مجامع فدراسیون‌های ورزشی گفت: باید ۴ کمیسیون ورزشکاران، داوران و مربیان تشکیل شود تا شرایط برگزاری انتخابات ژیمناستیک را داشته باشیم.

به گزارش سادس، نصرالله پریچهره درباره انتخابات فدراسیون ژیمناستیک، گفت: فدراسیون ژیمناستیک باید کمیسیون ورزشکاران، مربیان و داوران را برگزار کند. فکر می‌کنم یک بار به تعویق افتاد، اما در برگزاری آن فدراسیون با ما هماهنگ می‌کند تا با اساسنامه مشکلی نداشته‌ باشد. این موضوع حل شود در مسیر فرایند ثبت‌نام نامزدها قرار می‌گیریم.

سرپرست امور مجامع وزارت ورزش درباره این که انتخابات چه زمانی برگزار می‌شود؟ گفت: احمدی، سرپرست فدراسیون باید زود انتخابات کمیسیون‌ها را برگزار کند، خودم هم به او تاکید می‌کنم‌. ژیمناستیک مشکلات داخلی هم داشت و بحث فدراسیون جهانی هم بود، اما الان به آرامش اداری رسیده است.  

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است انتخابات به موقع برگزار شود تا گرفتاری گذشته را نداشته باشیم مگر این که در فرایند انتخابات اعتراض یا شکایتی باشد نه این که به ما معترض باشند بلکه به دادگاه شکایت می‌کنند و تا رای دادگاه  نمی‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم. مثلا اعتراض به کمیته بدوی تایید صلاحیت‌ها ممکن است یکی از موارد باشد، این‌ها بهانه نیست. تا دوباره کارشناسی شود همین ۲ هفته زمان می‌برد. مجمع امروز سالم برگزار شد و دیدید اگر مشکی وجود داشت به اساسنامه مراجعه کردیم.

پریچهره هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره تعطیلی امروز تهران به خاطر آلودگی، گفت: روز گذشته بعدازظهر این موضوع اعلام شد و اکثریت اعضا در آکادمی مستقر بودند. آن‌ها آلودگی را تحمل کردند و آمدند، به همین دلیل تشخیص براین شد زحمت کسانی که در مجمع حضور پیدا کردند، هدر نرود. قطعا طولانی شدن دوران سرپرستی همه را اذیت می‌کرد.

وی درباره قانون بیش از ۳ دوره فعالیت ریاست فدراسیون‌ها، تصریح کرد: این موضوع جزو سند بالادستی است یعنی نامزدها برای ریاست چهارمین دوره باید جزو اعضای هیات‌رییسه اتحادیه جهانی، رییس، نایب‌رییس و یا دبیر کنفدراسیون آسیا باشد.

سرپرست امور مجامع در پایان در پاسخ به این سوال که تکلیف باقرزاده برای حضور در چهارمین دوره انتخابات چگونه خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: باقرزاده را نمی‌دانم. اگر مدرک داشته باشد می‌تواند بیاید. در این خصوص بحثی وجود دارد چون عضویت در هیات رییسه فدراسیون جهانی سنگ بزرگی است که ممکن است هر کسی نتواند آن را بلند کند، باید با واقعیت جلو می‌رفتیم نه این که بحثی را شروع کنیم که هیچ کسی نتواند ورود کند. این موضوع مطرح شد تا در اساسنامه بازنگری و ایرادات برطرف شود. این که با وجود کشورهایی که تعاملات زیادی دارند، رییس کنفدراسیون آسیا شویم، قابل بحث شد. چهارشنبه وزیر دستور داد در کلیات اساسنامه فدراسیون‌ها بررسی مجدد انجام شود و ایرادات و اشکالات اصلاح شود. آیین‌نامه استانی و هیات‌ها را اصلاح کردیم و کارشناسان حقوقی و استان‌ها آن را می‌بینند وپس از تایید خدمت وزیر ارسال و بعد ابلاغ می شود.

پریچهره در پاسخ به این‌ پرسش که اگر قانون سه دوره اصلاح شود، تکلیف ‌کسانی که به خاطر این قانون نتوانستند در انتخابات شرکت کنند چه می‌شود؟ افزود: تا زمانی که اساسنامه اصلاح نشده براساس همان کار می‌کنیم. مگر این که افراد نامه‌ای از کنفدراسیون آسیا و جهان بیاورند. خیلی از کسانی که در آسیا پست‌های هم‌تراز دارند و مسئول کمیته هستند و در جلسات هیات رییسه شرکت می‌کنند، ولی چون در اساسنامه دقیقا اسم عناوین عنوان شده باید بر اساس آن اقدام کرد.

او پیرامون این که باقرزاده گفته ثبت نام مجدد در انتخابات فدراسیون‌ها بعد از گذشت ۶ ماه وجود دارد در صورتی که برخی دیگر می‌گویند طبق اساسنامه جدید ثبت نام مجدد وجود ندارد، تصریح کرد: ما بر اساس اساسنامه پیش می‌رویم؛ تعبیر و تفسیر دیگران را کاری نداریم. اساسنامه اگر بگوید بعد از ۶ ماه ثبت نام داریم، انجام می‌دهیم، اگر نگوید انجام نمی‌دهیم.  

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازنشسته‌ها می‌توانند سرپرست فدراسیون‌ها شوند؟ افزود: بازنشسته‌ها براساس قانون نمی‌توانند رییس فدراسیون شوند. جانبازان پنجاه درصد به بالا، اسرای بالای۳ سال، فرزندان شهید، خانواده شهدا و کسانی که در دستگاه نظارتی و امنیتی هستند، می‌توانند برگشت به کار کنند. آن‌ها زیر ماده قانون بازنشستگی هستند.

پریچهره هم‌چنین در خصوص بازنشستگی داورزنی نیز گفت: اطلاع ندارم چون درگیر تیروکمان بودم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *