نفت آبادان؛ طوفان زردی که زود متوقف شد


صنعت نفت آبادان

صنعت نفت آبادان در بازگشت به لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرد. البته این نتایج ادامه دار نبود و با نزدیک شدن به پایان نیم فصل، نتایج این تیم بدتر و بدتر شد که همین نتایج نیمکت این تیم را هم تغییر داد.

به گزارش سادس، در بخش یازدهم بررسی وضعیت تیم‌های لیگ برتر نوبت به صنعت نفت آبادان تازه لیگ برتری شده است.

کلیات

برزیلی‌های فوتبال ایران فصل گذشته با هدایت نادر دست نشان به لطف درخشش در نیم فصل دوم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور توانستند دوباره به لیگ برتر برگردند تا شور و هیجان طرفداران این تیم گرمای خاصی به این مسابقات بدهد. آنها شروع خوبی در لیگ شانزدهم داشتند و هفت هفته توانستند در بین پنج تیم بالای جدول قرار بگیرند. ولی از بازی مقابل پیکان ورق برگشت و باخت‌های متوالی این تیم شروع شد و نتیجه آن ۶ شکست در هشت بازی پایانی این تیم و ایستادن در رده یازدهم جدول رده بندی در پایان نیم فصل شد.

مربی

نادر دست نشان مربی کهنه کار قائمشهری فوتبال کشور که تخصص خاصی در رساندن تیم‌ها به لیگ برتر دارد، هدایت این تیم را پس از صعود هم بر عهده گرفت و توانست در ابتدا نتایج خوبی با این تیم کسب کند تا جایی که استقلال تهران را در خانه شکست داد. البته کار برای او به این خوبی‌ها هم پیش نرفت و دو باخت پیاپی داخل خانه و باخت در داربی خوزستان باعث شد تا مسئولان آبادانی با او قطع همکاری کنند و به سراغ فیروز کریمی بروند. فیروز کریمی که چند سالی است از سطح اول فوتبال کشور دور است، امسال هدایت اکسین البرز در لیگ دسته اول را بر عهده داشت ولی او هم بخاطر کسب نتایج ضعیف از این تیم اخراج شد و جای خود را به یحیی گل محمدی داد.

مدیریت

مدیران این تیم ریشه‌دار خوزستانی با اینکه خرج زیادی نسبت به بیشتر تیم‌های لیگ برتر نکرده‌اند اما بخاطر نتایج خوبی که صنعت نفت در ابتدای فصل گرفت، توقعاتشان بالا رفت و به این دلیل که نادر دست نشان در نیم فصل اول نتوانسته نتایج خوبی کسب کند، او را از کار برکنار کردند. این کار مدیران صنعت نفت به مذاق هواداران این تیم خوش نیامد و آنها در روز معارفه فیروز کریمی با حضور در محل تمرین تیم، از سرمربی برکنار شده خودشان حمایت کردند. باید دید مسئولان تصمیم گیرنده صنعت نفت چه تصمیمی برای خارج کردن تیم از بحران اتخاذ می‌کنند.

بازیکنان

بازیکنان صنعت نفت در لیگ شانزدهم درخشش خوبی داشتند. از میلاد جهانی گرفته که با پاس گل‌هایش محمد شادکام مهاجم پنج گله تیمش را تغذیه کرده تا حسن هوری که با نمایشش درون دروازه نگاه اهالی فوتبال را هر چه بیشتر به خودش معطوف کرد. نکته مهم دیگر در جمع بازیکنان صنعت نفت، حضور اولین بازیکن کره ای تاریخ لیگ برتر است که نمایش خوبی در سمت چپ دفاعی این تیم داشته است.

میانگین سنی: ۲۴.۳

تعداد برد و باخت:

تیم صنعت نفت در نیم فصل نخست لیگ برتر چهار برد، چهار تساوی، هفت باخت و ۱۶ امتیاز را به نام خود ثبت کرد. آنها در هفت بازی خانگی خود دو پیروزی، دو تساوی، سه باخت و هشت امتیاز کسب کرده اند که این آمار در بین تیم‌های حاضر در لیگ برتر جالب نیست. همین آمار در بازی‌های خارج از خانه دو پیروزی، دو مساوی، چهار باخت و هشت امتیاز است.

گل‌های زده:

صنعت نفت در این فصل توانسته ۱۴ گل وارد دروازه حریفانش کند. از این تعداد پنج گل را در بازی‌های داخل خانه و ۹ گل در بازی‌های خارج از خانه به ثمر رسانده است. به این ترتیب آنها موفق به زدن ۰.۹۳ گل در هر بازی شده‌اند.

بازه زمانی که آبادانی‌ها موفق به زدن گل در این فصل شده‌اند به شرح زیر است:

۱۵-۰ : یک گل

۳۰-۱۵ : یک گل

۴۵-۳۰: دوگل

۶۰-۴۵ : دو گل

۷۵-۶۰ : –

۹۰-۷۵ : هشت گل

گل خورده:

تیم فوتبال صنعت نفت در ۱۵ دیدار نیم فصل نخست ۱۹ گل از حریفان خود دریافت کرده که ۶ گل را در بازی‌های خانگی و ۱۳ گل در دیدارهای خارج از خانه دریافت کرده است.

بازه زمانی که صنعت‌نفتی‌ها دروازه شان را باز شده دیده اند به شرح زیر است:

۱۵-۰ : دو گل

۳۰-۱۵ : یک گل

۴۵-۱۵ : دو گل

۶۰-۴۵ : سه گل

۷۵-۶۰ :چهار گل

۹۰-۷۵ : هفت گل

این آمار نشان دهنده این است که صنعت نفت همانند دیگر تیم خوزستانی یعنی استقلال خوزستان، در ۱۵ دقیقه پایانی بازی هم زهردار عمل کرده و هم شکننده!

گلزنان: محمد شادکام با پنج گل زده در نیم فصل نخست لیگ شانزدهم بهترین گلزن تیمش بوده است. پس از او حسین بغلانی، رضا نوروزی و حکیم نصاری با دو گل قرار دارند.

کارت زرد و قرمز: صنعت‌نفتی‌ها در ۱۵ دیدار نیم فصل نخست در مجموع ۲۴ کارت زرد دریافت کردند که سهم حسین بغلانی با پنج کارت سهم بیشتری داشته است. بازیکنان این تیم تاکنون با کارت قرمز داور جریمه نشده‌اند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *