همه نکات ایمنی در هتل را بدانید

مروزه یکی از دغدغه های گردشگران ، امنیت مراکز اقامتی و هتل هاست. دو خبرنگار طی بررسی چندین هتل موفق شدند که دریابند در حالی که برخی از مهمانان هتل ها به راحتی اطلاعاتش شخصی شان را در اختیار آنها قرار می دهند بسیاری از مهمانان هم از بیان این اطلاعات امتناع می کنند.

به گزارش سادس به نقل از رویکرد ، امروزه یکی از دغدغه های گردشگران ، امنیت مراکز اقامتی و هتل هاست. دو خبرنگار طی بررسی چندین هتل موفق شدند که دریابند در حالی که برخی از مهمانان هتل ها به راحتی اطلاعاتش شخصی شان را در اختیار آنها قرار می دهند بسیاری از مهمانان هم از بیان این اطلاعات امتناع می کنند. به نظر شما کدام روش صحیح است ارائه اطلاعات صحیح و کامل یا یا امتناع؟
« آنتونی ملچیوری»، مجری یک برنامه گردشگری در این رابطه معتقد است که با انجام برخی از اقدامات می توانید در هتل ها امنیت بیشتری داشته باشید.
این اقدامات از زمانی که شما هتل را تحویل می گیرید آغاز شده و تا زمانی که شما اتاق را تحویل می دهید و ترک می کنید ادامه دارد.

۱. دسترسی محدود
سعی کنید اتاقی را در هتل بگیرید که دسترسی به آن محدود بوده (به جز مهمانان هتل کسی نتواند به راحتی به آن تردد کند) مگر اینگه کلیدی مجزا برای استفاده از آسانسور در اختیار شما قرار دهند یا راه پله یک طرفه داشته باشند.

۲. اسم کوچک تان را ننویسید
یکی از ساده ترین راه ها برای اینکه در هتل محفوظ باشید این است که هنگام پر کردن فرم وارد شدن به هتل اسم کوچک تان را ننویسید. شما می توانید در این هنگام فقط حرف اول اسم کوچک و فامیل تان را بگویید.
«ملچیوری» معتقد است زنانی که تنها سفر می کنند در این فرم بنویسند «خانم ….» تا مسئولین هتل بدانند آنها حداقل با یک نفر دیگر در ارتباط هستند.

۳. به محض ورود نسبت به امکان تغییر اتاق تان سوال کنید
به اعتقاد «ملچیوری»، هتل ها همیشه اتاقی های خالی و برای رخدادهای پیش بینی نشده دارند و شما می توانید بلافاصله پس از ورود به هتل نسبت به تغییر اتاق رزرو شده تان اقدام کنید.
این تغییر کوچک به راحتی امکان سوء قصد هر کسی را که احتمالا برای شما نقشه ای داشته است را خنثی می کنید.

۴. اطمینان از سالم بودن تلفن اتاق
وقتی اتاق تان را تحویل گرفتید قبل از هرکاری از سالم بودن تلفن اتاق تان مطمئن باشید. «ملچیوری» توصیه می کند شما پس از تحویل اتاق همچنین با تلفن همراه تان به هتل زنگ بزنید و از مطمئن شوید که امکان ارتباط دادن تلفنی با شما وجود دارد.

۵. نصب علامت «لطفا مزاحم نشوید» در هنگامی از اتاق خارج می شوید

وقتی از اتاق خارج می شوید علامت «لطفا مزاحم نشوید» را به در اتاق تان نصب کنید تا کسی متوجه نبودن شما نشوند.
«ملچیوری» توصیه می کند نه تنها هنگام ترک اتاق تان این اقدام را انجام دهید بلکه در صورت امکان، تلویزیون را با صدایی که از بیرون در شنیده شود را نیز روشن بگذارید.

۶. اقامت در طبقات ۴ تا ۶
«ملچیوری» معتقد است اگرچه باید در هنگام اقامت در هتل امکان کمک رسانی را هنگام آتش سوزی را در نظر گرفت ولی بهتر است در طبقات ۴ تا ۶ اتاق بگیرید چراکه هم امکان کمک رسانی در آنها وجود دارد و هم مانع دسترسی سوء قصد کنندگان است.

۷. اجتناب در توقف در طبقه هم کف
«ملچیوری» معتقد است سعی کنید هیچ وقت در طبقات هم کف هتل زیاد نمانید و یا اتاق رزرو نکنید چون این کار فرصتی مغتنم برای سارقان و یا ارسال پیام هایشان است.

۸. برداشتن چند کارت ویزیت از هتل محل اقامت
از فرانت آفیس هتل چند کارت ویزیت اضافه بردارید . با این کار اگر شما به خصوص در کشوری آشنا به زبان محلی نباشید آدرس و تلفن هتل را همیشه در اختیار دارید و امکان گم شدن تان کمتر است.

۹. اجتناب از نوشتن اسم تان روی جالباسی
اگر لباسی را برای شستشو به هتل می دهید از نوشتن اسم تان روی آن اجتناب ورزید.این کار ساده موجب می شود کسی از روی آنها متوجه حضور شما در هتل تان نشود.

۱۰. هماهنگی خدمات هتلی با فرانت آفیس
اگر کسی برای ارائه خدمات هتلی به اتاق شما آمد، قبل از اینکه در را باز کنید از فرانت آفیسس مطمئن شوید که او از طرف هتل به اتاق شما آمده است.
با توجه به اینکه فرانت آفیس ها شبانه روزی هستند هیچ وقت از این کار نگران نباشید و با این کار ساده خیال خود را از هرگونه مشکل احتمالی راحت کنید.

۱۱. اطمینان از خدمات امنیتی هتل
وقتی برای رزرو هتل اقدام می کنید یکی از مواردی که باید چک کنید اطمینان از موارد امنیتی هتل است.
در این رابطه با امکاناتی مانند دوربین های مدار بسته و صندوق های ایمنی برای مدارک مهمانان دقت کنید.

۱۲. پوشاندن چشمی در
چشمی در اتاقتان را بپوشانید . این روزنه گاهی می تواند وسیله خوبی برای نگاه چشمان غریبه به اتاق شما باشد. شما می توانید با یک چسب زخم ساده این کار را انجام دهید.
۳. استفاده از پادری امنیتی
به اعتقاد «ملچیوری» یکی از وسایلی که باید همراه خودتان در سفر داشته باشید، پادری امنیتی است.
این وسیله که به راحتی پشت در نصب می شود به خصوص هنگام شب موجب می شود هر کسی به راحتی نتواند در اتاق شما را باز کند.
(اگر این وسیله را نداشتید می توانید از هرگونه پشت دری که مانع باز شدن راحت در اتاق می شود استفاده کنید.)

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *