سیلندر گاز جان مردی را گرفت


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مرگ مردی ۶۰ ساله در پی انفجار در یک ساختمان مسکونی خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با سادس، در این باره گفت: وقوع حادثه انفجار در ساعت ۹:۳۴ صبح امروز جمعه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه ۱۱۳ را به همراه تجهیزات لازم به محل حادثه واقع در محله اتابک خیابان منصور شرقی اعزام کرد.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در کمتر از سه دقیقه خود را به محل حادثه رساندند گفت: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی در محل، مشاهده شد که انفجار در یک ساختمان دو طبقه قدیمی به مساحت حدود ۵۰ متر مربع رخ داده و کانون آن یک انباری به مساحت حدود ۱۰ متر در طبقه بالایی این ساختمان بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه داخل این انبار تعدادی از انواع لوازم خانگی نگهداری می‌شد، گفت: انفجار شدید سبب ریزش سقف‌ها، تخریب دیوارها و حریق در این بخش از ساختمان شده بود که آتش‌نشانان بلافاصله با تقسیم شدن به دو گروه، عملیات نجات و اطفای حریق را در دستور کار خود قرار دادند.

ملکی با اشاره به عملیات یک گروه از آتش‌نشانان برای نجات افزود: در حین عملیات عوامل آتش‌نشانی با جسم بی‌جان مردی حدودا ۶۰ ساله که در زیر آوار مدفون شده بود، روبه‌رو شده و این فرد را به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که مشخص شد وی در همان لحظات اولیه وقوع انفجار جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه گروه دیگری از آتش‌نشانان نیز اقدام به اطفای حریق در این ساختمان کردند، افزود: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل در ساعت ۱۱:۰۱ به عملیات خود خاتمه داده و محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: بررسی کارشناسان آتش‌نشانی نشان داد که انتشار گاز از یک سیلندر ۱۱ کیلویی گاز و جرقه حاصل از روشن شدن چراغ سبب این انفجار مرگبار شده است.

ملکی با اشاره به وقوع این حادثه به شهروندان هشدار داد که هنگام استنشاق بوی گاز به هیچ عنوان کلیدهای برق را روشن یا خاموش نکرده و حتما نیز نسبت به بازدید دوره‌ای از وضعیت اتصالات گازی خود و همچنین بسته بودن کامل فلکه سیلندرها اقدام کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *