تقویت همگرایی و انسجام قومی فرهنگی بین اقوام رسالت انجمن اسلامی معلمان است


دبیر کل و رییس شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان کشور با بیان اینکه انجمن اسلامی معلمان به عنوان بزرگترین تشکل و حزب سیاسی صنفی کشور فعالیت دارد، گفت: تقویت همگرایی، وحدت و انسجام قومی، نژادی، دینی، مذهبی و فرهنگی در بین اقوام و اقشار مختلف رسالت خطیر و حساس این انجمن در سراسر کشور است.

به گزارش سادس، سید عبدالرزاق موسوی در گردهمایی و مجمع عمومی دومین دوره انتخابات شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان استان ایلام، اظهار کرد: 8 سال دفاع مقدس به عنوان نقش اصلی و جدایی ناپذیر در هویت ملی ما جا گرفته و نقش مردم غیور ایلام در سال های دفاع مقدس نقش بی بدیلی بود.

وی با بیان اینکه انجمن اسلامی معلمان در کشور با بیش از 13 هزار عضو رسمی، بزرگترین تشکل صنفی سیاسی کشور است، افزود: برای نخستین بار برنامه یک ساله همه انجمن‌های اسلامی معلمان اسفند سال گذشته تدوین و فرودین امسال برای اجرایی شدن، ابلاغ شد.

دبیر کل و رییس شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان کشور با اشاره به اینکه 470 شعبه در 700 منطقه آموزش و پرورش کشور داریم، اضافه کرد: انجمن‌های اسلامی معلمان یادگار ماندگار معلمان شهیدی چون بهشتی، رجایی و باهنر است و اکنون ما باید از این میراث گرانبهای کشور با جان و دل حراست کنیم البته برای دستیابی به موفقیت همپای تحولات و نیازهای جامعه باید گام برداریم.

موسوی ادامه داد: انجمن‌های اسلامی معلمان همیشه مواضع خود در خصوص مسائل و موضوع‌ها را در قالب بیانیه به صراحت و روشنی بیان کرده و در صحنه‌های مهم کشور چون انتخابات نقشی اساسی ایفا کرده است.

وی یکی از مهمترین ماموریت‌های انجمن اسلامی معلمان را شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و گفت: شوراها به علت دایره وسیع وظایف، نقشی تعیین کننده در چارچوب‌های اداری حتی آموزش و پرورش دارند.

دبیر کل و رییس شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان کشور تصریح کرد: این انجمن باید در معرفی کاندیدهای توانمند برای حضور در شوراهای شهر و روستا برنامه‌ریزی کند و به طور جدی برای ورود به مساله انتخابات طرح و برنامه تدوین کنند هر چند که قانون شوراهای شهر و روستا نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد.

موسوی گفت: انجمن اسلامی معلمان باید با حفظ هویت و استقلال فعالیت‌های اصلاح طلبانه، سیاسی و حقوقی خود را اجرایی کند و همچنین از حقوق حقه خود در برابر دخالت‌های نابجای برخی اعضای دیگر دستگاه‌ها و قوای سه گانه و افراد خارج از بدنه آموزش و پرورش دفاع کند.

وی ادامه داد: تقویت همگرایی، وحدت و انسجام قومی، نژادی، دینی، مذهبی و فرهنگی در بین اقوام و اقشار مختلف رسالت خطیر و حساس این انجمن در سراسر کشور است.

دبیر کل و رییس شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان کشور با اشاره به رسالت سنگین و حساس انجمن‌های اسلامی معلمان در ترویج مفاهیم انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: یکی از پیشنهادها و برنامه‌های ما برای سال آینده برگزاری یک همایش با مشارکت انجمن‌های اسلامی معلمان استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام           

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *