اتمام حجت شهرداری منطقه 6 با مخدوش‌کنندگان تابلوی خیابان دکتر "علی‌اکبر فرهنگی"


رییس روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران با تاکید بر برخورد قاطع با مسببان مخدوش کردن تابلوی خیابان دکتر "علی اکبر فرهنگی"، از تعویض این تابلو طی روزهای آینده خبر داد.

بنا بر آنچه اعلام شده، یکی از خانواده‌های ساکن در خیابان «بهنام» سابق که سال گذشته به دکتر «علی‌اکبر فرهنگی» تغییر نام داده شد، مخالف اصلی این نامگذاری هستند و به انحاء مختلف، اقدام به مخدوش‌کرن تابلوی خیابان کرده‌اند.  

پناهی در گفت‌وگو با سادس، در تشریح علت مخدوش‌شدن تابلوی خیابان دکتر «علی اکبر فرهنگی» که سال گذشته به نام پدر مدیریت رسانه در ایران و این چهره ماندگار نامگذاری شده بود، افزود: نامگذاری خیابان‌ها چه به نام شهدای گرانقدر و چه مشاهیر و چهره‌های فرهنگی و بزرگان توسط کمیته نامگذاری معابر در شورای اسلامی شهر تهران و بر اساس درخواست‌هایی که در شورای شهر مطرح می‌شود، انجام می‌پذیرد.

وی افزود: اما این نامگذاری به این شکل نیست که در شورا بدون استعلام و بررسی محلی انجام شود. در حقیقت برای شهدا، خانواده شهید درخواستی به بنیاد شهید ارسال می‌کنند و بنیاد شهید احراز هویت می‌کند و پس از تایید برای شهرداری مناطق ارسال می‌شود. در مرحله بعد روابط عمومی مناطق از طریق کمیسیون داخلی که در منطقه دارند، بلامانع بودن نامگذاری را بررسی می‌کنند. این کمیسیون از نخبگان محلی و اعضای شورایاری محل تشکیل شده است.

به گفته پناهی پس از تکمیل مراحل صورت‌جلسات توسط کمیسیون برای شورای شهر ارسال می شود و در سه سال اخیر برای اینکه معارضی در آن معبر مورد نظر برای تغییر نام وجود نداشته باشد، یک استشهادیه محلی هم در سطح محله و ناحیه توسط معتمدین محل، امام جماعت محل و برخی اهالی پر می‌شود که تایید می‌کند نامگذاری بلامانع است.

این مقام مسوول در شهرداری منطقه 6 تهران در همین ارتباط به روند نامگذاری کوچه «بهنام» به نام دکتر فرهنگی اشاره کرد و با تاکید بر این که در مورد این خیابان هم همه این مراحل طی شده است گفت: نام این خیابان قبلا بهنام بوده و خانواده بهنام هم در این خیابان ساکن هستند، اما هیچ پشتوانه و یا مصوبه قانونی برای نام بهنام نبوده که این خانواده اکنون مدعی نام خیابان باشد، تنها فردی به نام بهنام که در آن محل ساکن بوده در این خیابان چند ملک داشته است که دلیل بر نامگذاری خیابان به نام ایشان نمی‌شود.

رییس روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ در عین حال با اشاره به اینکه برای حفظ شان این خانواده مصوب شد برای تابلوی این خیابان در داخل پرانتز «بهنام» سابق به ثبت برسد، افزود: این اقدام همچنین برای آن انجام شد که مدت‌ها نام این خیابان بهنام بوده و با تغییر نام مردم دچار سردرگمی نشوند. علت نامگذاری جدید هم این بود که دکتر علی اکبر فرهنگی از چهره‌های کشور و از استادان دانشگاه تهران هستند و به درخواست دانشجویان مقرر شد این خیابان به نام ایشان -در ضلع شرقی دانشگاه تهران- به ثبت برسد که طی آیینی این نامگذاری در محل انجام شد.

وی افزود: متاسفانه این خانواده به درج نام بهنام سابق بر روی تابلو خیابان قانع نیستند و بارها با وجود صحبت و تذکر مبنی بر اینکه این نامگذاری مصوبه شورا و قانون است، متاسفانه اقدام به مخدوش‌کردن تابلو می‌کنند؛ اقدامی که موجب ناراحتی اهالی محل هم شده است و در تماس با ۱۳۷ و ۱۸۸۸ هم این موضوع اعلام شده است.

پناهی تاکید کرد که اگر این خانواده به قانون تمکین نکنند، شهرداری از ابزار قانونی استفاده خواهد کرد و افزود: بی‌تردید با توجه به اینکه چندین بار تابلو توسط این خانواده مخدوش شده و شهرداری آن را تعویض کرده، در صورت تکرار مجدد حتما برخورد قاطعی خواهیم داشت؛ البته به زودی تابلوی این خیابان برای چندمین بار توسط شهرداری ناحیه تعویض خواهد شد.

پناهی ادامه داد: در صورت صحت ادعای خانواده مبنی بر ایجاد آبادانی در خیابان توسط آقای بهنام، به این خانواده حتی پیشنهاد دادیم که برای این فرد می‌توانیم در قالب یک تابلو، یادبودی را نصب کنیم و یا اگر درخواستی برای نام این خیابان دارند به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنند، اما متاسفانه اقدامات‌شان به مخدوش کردن تابلو ختم شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *