استقلال خوزستان؛ زهردار و شکننده در دقایق پایانی


دیدار تیم های فوتبال استقلال خوزستان و استقلال تهران

استقلال خوزستان مدل اکبر پورموسوی نتوانسته نشانه‌هایی از یک مدافع عنوان قهرمانی را نشان دهد. آنها با مشکلات مالی زیادی که دارند باید در نیم فصل دوم علاوه بر لیگ برتر در لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت کنند.

به گزارش سادس، در ادامه بررسی وضعیت تیم‌های لیگ برتر در پایان نیم فصل نخست نوبت به استقلال خوزستان، مدافع عنوان قهرمانی این فصل رقابت‌ها رسیده است. آنها این فصل نتوانسته‌اند مانند فصل گذشته بدرخشند و کم فروغ ظاهر شده‌اند.
کلیات
استقلال خوزستان از لیگ سیزدهم توانست خودش را به سطح اول فوتبال کشور برساند. آنها در همان ابتدا با یک انتخاب هوشمندانه، عبدالله ویسی که در صبا نتایج خوبی کسب کرده بود و بعنوان یک مربی خوش فکر و جوان به فوتبال ایران معرفی شده بود را به عنوان سرمربی انتخاب کردند.
آنها پس از دو فصلی که در میانه‌های جدول رده‌بندی به کار خود پایان دادند، در فصل سوم به همراه ویسی توانستند با یک نمایش خیره کننده و بی‌نقص به قهرمانی لیگ برتر برسند. البته این تازه ابتدای ماجرای استقلال خوزستان بود.
با پایان لیگ پانزدهم، بازیکنان موثر استقلال که نقش مهمی در قهرمانی این تیم داشتند از جمع خوزستانی ها جدا شدند و به تیم‌های دیگر رفتند. اما مهمترین اتفاق رفتن عبدالله ویسی از این تیم بود. آنها این فصل با پورموسوی آنطور که باید و شاید نتوانستند نمایش یک مدافع عنوان قهرمانی را از خودشان نشان دهند و با ۱۸ امتیاز در رده دهم جدول رده بندی قرار گرفته اند.

مربی
سید اکبر پورموسوی که تا این فصل تجربه نشستن روی نیمکت تیمی به عنوان سرمربی را نداشت، ریسک پذیرفتن هدایت مدافع عنوان قهرمانی که تعدادی از بازیکنان موثر و مهمش هم از دست داده بود را پذیرفت. او در نقل و انتقالات پیش فصل توانست عزت الله پورقاز، مدافع ملی‌پوش ملوان سقوط کرده را جذب کند. البته او دیگر فرناندو دخسوس و موسی کولیبالی دو ستاره استقلال خوزستان که فصل گذشته از ستون‌های قهرمانی این تیم بودند را در اختیار نداشت.

مدیریت
مدیران استقلال خوزستان در فصل جاری با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم میکنند و همین امر مسبب این شده که بازیکنانی هم که در این تیم باقی مانده‌اند، در تعطیلی نیم‌فصل ساز جدایی بزنند. تا همین جای کار زهیوی ستاره خط حمله این تیم که بهترین بازیکنان استقلال خوزستان در نیم فصل نخست بوده از این تیم جدا شده است. تنها دلیل این بازیکن هم مشکلات مالی بود و این موضوع را هم بارها اعلام کرد. باید دید مدیران استقلال خوزستان چطور می‌خواهند وضعیت این تیم را برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا بهبود بخشند.

بازیکنان
استقلال خوزستان در این چند سال بیشتر از گنجینه بازیکنان با استعداد و جوان جنوبی بهره برده است. در میان آنها، بازیکنان با استعدادی مانند محمد طیبی، دانیال ماهینی، حسن بیت سعید و رحیم زهیوی حضور دارند که از ارکان قهرمانی این تیم در فصل گذشته بودند. مطمئنا اگر این بازیکنان از طرف باشگاه حمایت شوند، می‌توانند به خروج استقلال خوزستان از بحران کنونی کمک کنند.

میانگین سنی: ۲۴.۲۵

نتایج استقلال خوزستان

استقلال خوزستان در نیم فصل نخست آمار چهار پیروزی، شش مساوی، پنج باخت و ۱۸ امتیاز را ثبت کرده است. از این آمار دو پیروزی، سه تساوی، دو شکست و ۹ امتیاز در بازی‌های خانگی و دو پیروزی، سه مساوی، سه شکست و ۹ امتیاز در بازی های خارج از خانه بوده که نشان می‌دهد بازی در خانه یا خارج از خانه برای این تیم تفاوتی نداشته است.
آنها میانگین ۱.۲ امتیاز در هر بازی را بطور کلی به جای گذاشته‌اند که این آمار برای بازی‌های خانگی و خارج از خانه به ترتیب ۱.۲۸ و ۱.۱۲ امتیاز در هر بازی است.

گل زده: استقلال خوزستان در ۱۵ بازی که تا الان پشت سر گذاشته، ۱۸ گل به ثمر رسانده که رحیم زهیوی با زدن هفت گل و حسن بیت سعید با پنج گل بهترین گلزنان این تیم بوده‌اند. آنها توانسته اند در هر بازی بطور میانگین ۱.۲ گل بزنند.
بازه زمانی که استقلالی‌ها توانسته‌اند گل‌هایشان را به ثمر برسانند به شرح زیر است:
۰-۱۵ : –
۱۵-۳۰ : سه گل
۳۰-۴۵ : سه گل
۴۵-۶۰ : سه گل
۶۰-۷۵ : یک گل
۷۵-۹۰ : هشت گل

گل خورده: بهترین خط دفاعی لیگ پانزدهم، در این فصل کوچکترین نشانه‌ای از خط دفاعی سال گذشته را نشان نداده اند و ۱۹ بار دروازه‌اش مقابل حریفان باز شده است.
بازه زمانی که دروازه این تیم باز شده، به شرح زیر است:
۰-۱۵ : یک گل
۱۵-۳۰: دو گل
۳۰-۴۵ : چهار گل
۴۵-۶۰ : یک گل
۶۰-۷۵ : یک گل
۷۵-۹۰ : ۱۰ گل
دو آمار پایانی نشان می‌دهد که استقلال خوزستان مدل اکبر پورموسوی در دقایق پایانی به همان اندازه که زهر دار است به همان اندازه هم شکننده عمل می‌کند.

کارت‌های زرد و قرمز: بازیکنان استقلال خوزستان در ۱۵ دیداری که انجام داده‌اند ۲۱ بار با کارت زرد مواجه شده‌اند. البته آنها تاکنون با کارت قرمز داور بازی جریمه نشده‌اند. در بین بازیکنان این تیم، عزت الله پورقاز با ۶ کارت زرد و محمد طیبی با سه کارت زرد بیشترین تعداد را به نام خودشان ثبت کرده اند.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *