اقدام وزارت بهداشت برای جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی


قائم مقام وزیر بهداشت گفت: پس از شروع طرح تحول، سالانه حدود ۵۰۰۰ تخت در کشور تحویل شده و بدین ترتیب ظرفیت تخت‌سازی در کشور به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

‌به گزارش سادس، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های در حال ساخت شهرستان آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تامین منابع که از طرف وزارت بهداشت و کمک منطقه آزاد اروند و بنیاد مستضعفان انجام شده است، امیدواریم تا دو سال آینده در آبادان و خرمشهر به تعداد حدود ۱۱۸۰ تخت برسیم.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۱۰ تخت نیز به بیمارستان شهید بهشتی آبادان تحویل داده شده است، گفت: امید است مراحل ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی اروندکنار به زودی به اتمام رسیده و به بهره برداری برسد. همچنین ساخت اسکلت بیمارستان جدید ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان تا آخر سال به اتمام خواهد رسید.

حریرچی اظهار کرد: پروژه بازسازی ضلع شمالی بیمارستان طالقانی قدیم نیز در حال انجام است و همچنین در همین پروژه، اورژانس بیمارستان طالقانی در حال ساخت است. گودبرداری بیمارستان ولیعصر خرمشهر نیز انجام شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: سه پروژه بزرگ کلینک ویژه نیز در سطح شهرستان آبادان در حال تحویل است.

حریرچی ادامه داد: با توجه به وجود متخصصان و پزشکان خوبی که در سطح شهر آبادان تامین شده، مردم منطقه سعی کنند موارد درمانی را در شهر خودشان انجام دهند و تا حد امکان از مراجعه به شهرهای دیگر خودداری کنند تا سرویس مناسب‌تری به آنان ارایه شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در توضیح علت تاخیر تحویل پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی اروندکنار که قرار بود تا اسفند ۹۴ به بهره برداری برسد، گفت: بیمارستان سازی در کشور روندی طولانی است و ما سالانه ۱۷۰۰ تخت در کشور تحویل می‌دادیم ولی پس از شروع طرح تحول، سالانه حدود ۵۰۰۰ تخت در کشور تحویل می‌شود و بدین ترتیب ظرفیت تخت سازی در کشور به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود: مراحل نهایی ساخت بیمارستان اروندکنار انجام شده و تا آخر امسال به بهره برداری خواهد رسید. 

به گزارش سادس؛ قائم مقام وزیر بهداشت در این سفر از مراحل ساخت و بازسازی بیمارستان طالقانی قدیم و جدید و همچنین از بیمارستان صحرایی فاطمه زهرا (س) شهر چوئبده آبادان بازدید کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *