سرخط اخبار اجتماعی سادس در روز پنجشنبه


اقدامات وزارت بهداشت درباره آنفلوآنزای مرغی، مخدوش شدن تابلوی خیابان «علی اکبر فرهنگی» با اسپری، آغاز تخریب طبقات اضافه پاساژ علاءالدین،‌ پیش‌بینی آلودگی هوا برای شهرهای صنعتی از شنبه، ماندن چمران در سمت ریاست شورای عالی استان‌ها و… از مهم‌ترین اخباری بودند که در ۱۶ دی ماه بر روی خروجی اداره اجتماعی سادس قرار گرفت.

به گزارش سادس، سرویس اجتماعی سادس در ۲۴ ساعت گذشته مهم‌ترین اخبار این حوزه را پوشش داد. تیتر برخی از آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن نیز در دسترس است.

اقدامات وزارت بهداشت درباره آنفلوآنزای مرغی/ دست زدن به لاشه پرندگان ممنوع

به دنبال انتشار نگرانی‌هایی از گزارش موارد حیوانی آنفلوانزای مرغی در ۱۱ استان کشور، دکتر محمدمهدی گویا،   رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: این نوع از آنفلوآنزا که در حال حاضر تحت عنوان آنفلوآنزای پرندگان از آن نام برده می‌شود، تا امروز در انسان ایجاد بیماری نکرده است.

با انتقال “شورایعالی بیمه” به وزارت بهداشت، دخل و خرج درمان کشور تنظیم می‌شود

روز گذشته خبر انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت تیتر همه خبرگزاری‌ها و مطبوعات کشور شد، ‌ اما در کنار این موضوع خبر عدم تصویب انتقال شورای‌عالی بیمه به وزارت بهداشت به دلیل خرابی دستگاه رای‌گیری یکی از نمایندگان نیز خبرساز شد و امروز دکتر رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو هم به این موضوع واکنش نشان داد و گفت:با انتقال “شورایعالی بیمه” به وزارت بهداشت، دخل و خرج درمان کشور تنظیم می‌شود.

مخدوش شدن تابلوی خیابان «علی اکبر فرهنگی» با اسپری

با وجود نامگذاری خیابانی با نام استاد «علی‌اکبر فرهنگی» مدتی است نام پدر مدیریت رسانه در ایران، سر جایش نیست. مهرماه سال ۱۳۹۴ بود که در آیینی رسمی، یکی از کوچه‌های ضلع شرقی دانشگاه تهران واقع در منطقه ۶ به نام استاد «علی اکبر فرهنگی» شد. اما به فاصله اندکی پس از آیین نام‌گذاری‌ای که با حضور چهره‌های فرهنگی و دانشگاهی برگزار شد، اهالی و شهروندان شاهد مخدوش‌شدن تابلوی این خیابان با رنگ بودند؛ رخدادی که حتی پس از تعویض تابلو چندین بار تکرار شد تا جایی که اهالی فرهنگ به این امر معترض و خواستار پاسخگویی شهرداری شدند.

تخریب پاساژ علاالدین به روزهای پایانی رسید

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران روند تخریب طبقات اضافی پاساژ علاالدین را تشریح کرد و به سادس درباره جزئیات بازدید دو ساعته بامدادی‌اش از روند تخریب طبقات هفت و هشت پاساژ علاالدین که به صورت غیر مجاز ساخته شده بود، گفت: حدود ۵۶ روز است که با استقرار پیمانکارانی که از سوی شهرداری منطقه ۱۱ انتخاب شده‌اند و اعمال قانون و تخریب طبقات اضافه آغاز شده است.

چمران دوباره رئیس شورای عالی استان‌ها شد

در سی و پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، نمایندگان این شورا مجداد به مهدی چمران به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها رای دادند.

شرایط معافیت کفالت سربازی

یکی از بیشترین سوالاتی که در مورد معافیت‌های سربازی مطرح می‌شود، شرایط بهره‌مندی از معافیت‌های کفالت است که در این خبر جزییات این موضوع تشریح شده است.

زن و مرد طلا دزد را شناسایی کنید

پلیس آگاهی با انتشار تصاویر یک زن و مردی که اقدام به سرقت دستبند طلای ۹ میلیون تومانی از یک مغازه طلافروشی کرده و متواری شده‌اند، از شهروندان خواست که آنها را شناسایی کنند.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ،  همچنین از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، خواست تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در جنت آباد شمالی – خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.

پیش‌بینی آلودگی هوا برای شهرهای صنعتی از شنبه

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش آلاینده‌های جوی طی روزهای شنبه و یکشنبه بویژه برای شهرهای صنعتی خبر داد.

استفاده از ظرفیت‌های والدین، رویکرد حاکم بر وزرات آمورزش و پرورش است

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از ظرفیت‌های والدین در حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی، رویکرد اصلی و حاکم بروزارت آموزش و پرورش در حوزه مشارکت اولیا است.

تهدید و التماس، رفتارهایی نامناسب برای ترک اعتیاد

منصور شکیبا، ‌ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برخورد ناصحیح خانواده با معتاد در حال درمان، موجب شکست روند درمان معتاد می‌شود. باید توجه کرد که  اغلب معتادانی که قادر به ترک مستمر اعتیاد شده‌اند از پشتیبانی خانواده خود بهره‌مند بوده‌اند.

به گزارش سادس، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته و تا لحظه مخابره این خبر به شرح زیر است:

شرایط معافیت کفالت سربازی

اقدامات وزارت بهداشت درباره آنفلوآنزای مرغی/ دست زدن به لاشه پرندگان ممنوع

ارتباط دیابت و هپاتیت C

افتتاح ۲ پروژه بهداشتی درمانی با حضور وزیر بهداشت در «ملایر»

صدور مجوز احداث دانشکده پیراپزشکی در دانشگاه آزاد ملایر

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *