پیش‌بینی آلودگی هوا برای شهرهای صنعتی از شنبه


مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش آلاینده‌های جوی طی روزهای شنبه و یکشنبه بویژه برای شهرهای صنعتی خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی و تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی طی سه روز آینده برای اغلب مناطق کشور جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود که پیامد آن در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۸ و ۱۹ دی افزایش آلاینده‌های جوی برای شهرهای بزرگ و صنعتی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور در سه روز آینده در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود، گفت: در نتیجه این شرایط پدیده گرد و غبار در پاره‌ای از مناطق جنوب شرق دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز شنبه ۱۸ دی تا دوشنبه ۲۰ دی افزایش نسبی دما را برای نوار شمالی کشور شاهد خواهیم بود، افزود: از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه برای استان‌های اردبیل و گیلان همراه با وزش نسبتا شدید باد خواهد بود. همچنین طی امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز و طی سه روز آینده دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان در مورد وضعیت جوی استان تهران طی دور روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز جمعه ۱۷ دی صاف با بیشینه و کمینه دمای ۱۰ و ۱ درجه سانتیگراد و در روز شنبه ۱۸ دی صاف همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و ۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *