پیشگیری اجتماعی بهترین روش پیشگیری از جرم است

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در همایش کوپ انتظامی استان گفت: پیشگیری اجتماعی بهترین روش جلوگیری از وقوع جرم است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار “محمد شرفی” بیان داشت: اگر انگیزه برای خدا با عمل صالح همراه باشد موفقیت در کار را در پی خواهد داشت و نمونه بارز این امر را در مأموریت اربعین تجربه کردیم چرا که نیت ها خالص، خدایی و حسینی بود و باعث محبوبیت کارکنان و عمل پلیس شد.

وی افزود: خداوند امر به معروف و نهی از منکر را عامل رستگاری و محبوبیت انسان ها دانسته و دفاع از مظلوم و برخورد با ظالم و استقرار عدالت را وظیفه حکومت دینی می داند که همه باید نسبت به این امر احساس مسئولیت کنیم.

سردار شرفی بیان داشت : ناجا سازمانی بهره مند از فناوری های نوین، دین محور و ولایت مدار است که بر اساس آموزه های دینی طراحی شده و این امر موجب موفقیت آن در مأموریت هایش شده است.

وی ارتباط وسیع و گسترده نیروی انتظامی با ولی فقیه را رمز سالم ماندن ناجا در معادلات اجتماعی دانست و افزود: نمونه بارز این امر فتنه ۸۸ بود که در این آزمون خیلی از خواص مردود شدند ولی ناجا موفق عمل کرد.

این مقام مسئول با اشاره به رویکرد مردم مداری در ناجا گفت: اگر در گذشته دور ساختن مجرم از جامعه و حبس و رویه های سلبی راه تأمین امنیت بود امروزه پیشگیری اجتماعی بهترین روش پیشگیری از وقوع جرم است.

سردار شرفی افزود: پیش شرط پلیس جامعه محور این است که نگرش مردم و رویه و کارکردهای ناجا را تغییر دهیم که امنیت در جامعه تأمین گردد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خاتمه استفاده از ظرفیت مشارکت حداکثری مردم را بهترین روش تأمین نظم دانست و افزود: در این راه روش های آمرانه پاسخگو نیست و باید از تمامی ظرفیت ها در این راستا استفاده کنیم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *