پيشگيري اجتماعي بهترين روش پيشگيري از جرم است

رئيس پليس پيشگيري ناجا در همايش کوپ انتظامي استان گفت: پيشگيري اجتماعي بهترين روش جلوگيري از وقوع جرم است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، سردار “محمد شرفي” بيان داشت: اگر انگيزه براي خدا با عمل صالح همراه باشد موفقيت در کار را در پي خواهد داشت و نمونه بارز اين امر را در مأموريت اربعين تجربه کرديم چرا که نيت ها خالص، خدايي و حسيني بود و باعث محبوبيت کارکنان و عمل پليس شد.

وي افزود: خداوند امر به معروف و نهي از منکر را عامل رستگاري و محبوبيت انسان ها دانسته و دفاع از مظلوم و برخورد با ظالم و استقرار عدالت را وظيفه حکومت ديني مي داند که همه بايد نسبت به اين امر احساس مسئوليت کنيم.

سردار شرفي بيان داشت : ناجا سازماني بهره مند از فناوري هاي نوين، دين محور و ولايت مدار است که بر اساس آموزه هاي ديني طراحي شده و اين امر موجب موفقيت آن در مأموريت هايش شده است.

وي ارتباط وسيع و گسترده نيروي انتظامي با ولي فقيه را رمز سالم ماندن ناجا در معادلات اجتماعي دانست و افزود: نمونه بارز اين امر فتنه 88 بود که در اين آزمون خيلي از خواص مردود شدند ولي ناجا موفق عمل کرد.

اين مقام مسئول با اشاره به رويکرد مردم مداري در ناجا گفت: اگر در گذشته دور ساختن مجرم از جامعه و حبس و رويه هاي سلبي راه تأمين امنيت بود امروزه پيشگيري اجتماعي بهترين روش پيشگيري از وقوع جرم است.

سردار شرفي افزود: پيش شرط پليس جامعه محور اين است که نگرش مردم و رويه و کارکردهاي ناجا را تغيير دهيم که امنيت در جامعه تأمين گردد.

رئيس پليس پيشگيري ناجا در خاتمه استفاده از ظرفيت مشارکت حداکثري مردم را بهترين روش تأمين نظم دانست و افزود: در اين راه روش هاي آمرانه پاسخگو نيست و بايد از تمامي ظرفيت ها در اين راستا استفاده کنيم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *