کاهش ۱۱ درصدی آمار "سزارین" در کشور/فرسودگی ۹۰هزار تخت بیمارستانی


‌وزیر بهداشت با اشاره به رضایتمندی مردم از طرح تحول نظام سلامت، گفت: تنها برخی سیاسیون در این خصوص نگران هستند که ان‌شاءالله خدا نگرانی آنها را نیز برطرف کند.

‌به گزارش ‌سادس، دکتر سید حسن هاشمی امروز در حاشیه آیین افتتاح بیمارستان‌ آیت‌الله‌ یثربی کاشان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برخی از کسانی که علاقه دارند تا آمار سزارین در کشور افزایش پیدا کند، شایعاتی درست می‌کنند که مبنای علمی ندارد. در این دولت آمار سزارین در کشور ۱۱ درصد کاهش یافته است و این روند نزولی همچنان ادامه دارد.

هاشمی، افزود: با این وجود هنوز آمار سزارین بالا است و به طور متوسط حدود ۴۰ درصد است. مصمم هستیم که متناسب با کشورهای پیشرفته دنیا در عرصه پزشکی گام برداریم. در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی آمار سزارین حدود ۲۵ درصد است.

وزیر بهداشت گفت: هم اکنون یکی از عوامل مهم در اعتباربخشی و امتیاز دهی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، نسبت تعداد سزارین به زایمان طبیعی است که باید ادامه یابد تا از عوارض بیماری های ناشی از مادر و فرزند جلوگیری شود.

هاشمی افزود: به لحاظ زیرساخت‌ها و عدالت در دسترسی به خدمات پزشکی، شرایط ما مناسب نیست؛ به طوری که حدود ۹۰ هزار تخت بیمارستانی در بخش دولتی فرسوده است.

وی با اشاره به کمبود ۷۰ هزار تخت  بیمارستانی در کشور افزود: در شرایط ایده آل به ۱۰۰ هزار تخت نیاز داریم. کمک هزار میلیارد تومانی خیرین سلامت برای ارتقای بهداشت و درمان کشور بسیار اهمیت دارد. در گذشته سالانه حدود ۱۸۰۰ تخت و به ندرت در برخی دولت ها ۴ هزار تخت در بیمارستان ها افزایش یافته است. این در حالی است که در دولت یازدهم تا کنون۱۳۵۰۰ تخت تحویل دادیم و تا پایان این دولت این تعداد را به ۲۱۰۰۰  تخت می رسانیم.

وی، با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: ادامه مطلوب این طرح بدون تردید به دولت‌ها بستگی دارد.

وزیر بهداشت گفت: با توجه به برکات طرح تحول نظام سلامت در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم، این راه بدون برگشت است؛ چون در کنار امنیت باید به حوزه سلامت مردم نیز توجه شود.
هاشمی با تاکید براینکه مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت نگران نیستند و از آن رضایت دارند، گفت: برخی سیاسیون در این خصوص نگران هستند که ان شاالله خدا نگرانی آنها را نیز برطرف کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *