تهیه طرحی برای استمرار پرداخت ارز ترجیحی به برخی کالاهای اساسی و دارو

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی توسط جمعی از نمایندگان برای استمرار پرداخت ارز ترجیحی به برخی کالاهای اساسی و دارو خبر داد و گفت: تاکید ما بر این است که باید سیاست‌گذاری مشخصی درباره تعیین قیمت اقلام اساسی همچون آرد، نهاده‌های دامی و دارو وجود داشته باشد نه این‌که هرساله قیمت آنها در لوایح بودجه تعیین تکلیف شود.

سلمان اسحاقی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی موضوعی فراتر از بودجه کشور است، متاسفانه اقتصاد کشور ما با یک اقتصاد شکننده مواجه بوده که تحت تاثیر تغییر و تحول در بودجه سالیانه قرار می‌گیرد لذا باید درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی بازنگری در کلان کشور صورت گیرد چون ما برنامه هفتم توسعه را پیش‌رو داریم و باید تمامی موارد مد نظر باشد.

وی اظهار کرد: باید ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود ۴۰ سال است که دولت‌ها بودجه نوشته و مجلس‌ها آن را بررسی و تصویب کرده‌اند همواره هم تاکید شده که بودجه به نفع مردم تصویب شده است اما بودجه باید به گونه‌ای باشد که منافع طبقه مستضعف دیده شود. باید ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود که این به معنای سیاست‌گذاری در بودجه‌های سالیانه نیست.

نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: ما طرحی تهیه کردیم که به موجب آن ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی کالاهای اساسی همچون آرد و نهاده‌های دامی و دارو پرداخت شود چون اساسا حذف ارز را برای این اقلام را به صلاح نمی‌دانیم باید نرخ این کالاهای اساسی در یک سیاست‌گذاری مشخصی تعیین شود نه این‌که در لوایح بودجه سالانه دستخوش تغییر شود.

اسحاقی گفت: قرار است این طرح برای بررسی به کمیسیون اقتصادی داده شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *