امکان رفع پلمب واحدهای آلاینده ری وجود ندارد


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: واحدهای پلمب شده در راستای پایش ضربتی صنایع استان تهران در شهرستان ری فاقد مجوز زیست محیطی هستند و بنابراین امکان رفع پلمب آن‌ها وجود ندارد.

زهره عبادتی در گفت‌وگو با سادس بیان کرد: از هنگام شروع طرح پایش ضربتی صنایع استان تهران تا کنون بیش از ۷۰ واحد در شهرستان ری پایش شده و برای ۳۵ واحد نیز اخطاریه صادر شده است و حدود ۵ واحد نیز پلمب شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای پلمب شده، واحدهای سنگ بری و ریخته گری هستند گفت: به دلیل اینکه این واحدها فاقد مجوز از اداره محیط زیست هستند امکان رفع پلمب آنها وجود ندارد.

عبادتی گفت: اخطاریه‌های صادر شده به دلیل استاندارد نبودن خروجی فاضلاب واحدهای آلاینده و یا مشکل در سیستم تصفیه فاضلاب و یا مدیریت پسماند بوده است که به واحدهای آلاینده مهلت داده شده است که رفع آلایندگی کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با اشاره به اینکه اداره محیط زیست شهرستان ری واحدهای آلاینده را با نیابت قضایی و به استناد قوانین محیط زیست پلمب می‌کند گفت: مراجع قضایی با ما در این راستا همکاری لازم را داشته و حکم‌های خوبی صادر می‌کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *