مرادی: مکانیزه کردن کشاورزی نقش بسزایی در مدیریت منابع آبی کشور دارد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مواردی که هم عقل و منطق و هم تجربه سایر کشورهای پیشرفته بر آن تاکید دارد بهینه سازی مصرف در بخش کشاورزی با استفاده از تجهیزات نوین و پیشرفته و اصلاح الگوی کشت می باشد.

احمد مرادی در گفت وگو با سادس، با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی و اصلاح الگوی مصرف در حوزه کشاورزی، بیان کرد: امروز ما واقعا نگران نوع مصرف آب در سطح جامعه هستیم؛ چه در حوزه شرب و چه در حوزه کشاورزی دغدغه جدی وجود دارد چراکه هر دو حوزه برای مردم و کشور حیاتی است. تاکید ما به دولت و مسئولان مرتبط این حوزه این است که باید نحوه مصرف را در این دو حوزه به ویژه در بخش کشاورزی مدیریت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما نیازمند توسعه کشاورزی در سطح کشور هستیم ولی منابع آبی کشور محدود است، اظهار کرد: یکی از مواردی که هم عقل و منطق و هم تجربه سایر کشورهای پیشرفته بر آن تاکید دارد بهینه سازی مصرف در بخش کشاورزی با استفاده از تجهیزات نوین و پیشرفته و اصلاح الگوی کشت است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انتظار است که وزارت جهاد کشاورزی برای مکانیزه کردن کشاورزی در سطح کشور با جدیت گام برداشته و منابع لازم را برای انجام این اقدام پیش رو تخصیص دهد. در بحث شرب نیز انتظار می رود وزارت نیرو با فرهنگ سازی به سمت مدیریت و بهینه سازی مصرف حرکت کند.

چاره‌ای جز مدیریت مصرف نداریم

وی در ادامه تاکید کرد: مردم نیز اگر چهارچوب منطقی و عدالت را ملاحظه کنند قطعا در مصرف بهینه همکاری خواهند کرد. ما چاره‌ای جز مدیریت مصرف نداریم. از سوی دیگر مکانیزه کردن کشاورزی نقش بسزایی در مدیریت منابع آبی در سطح کشور ایفا می کند.

مرادی در پایان گفت: در دنیایی که یک چهارم آن را آب فراگرفته و ایران نیز از طریق خلیج فارس و دریای عمان به این آب های آزاد دسترسی دارد چرا نباید  از این منابع استفاده کرد. در برنامه ششم توسعه نیز موضوع شیرین سازی و انتقال آب از دریا دیده شده و انتظار می‌رود دولت توجه ویژه ای به آن داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *