بسته خبری اجتماعی در روز چهارشنبه


امروز انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت در پی تصمیم مجلس و رای نیاوردن انتقال شورای عالی بیمه به این وزارتخانه به دلیل خرابی دستگاه رای گیری، مسیر تجمیع بیمه ها را تغییر داد و اظهارنظرهای موافق و مخالف زیادی را به همراه داشت.

به گزارش سادس، گروه اجتماعی سادس، امروز حدود 60 خبر را منتشر کرد که از این تعداد، بخش مهمی از اخبار مربوط به حوزه های سلامت و خانواده و اظهار نظر کارشناسان مختلف این حوزه درباره تاثیرات انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت بود. همچنین سایر اخبار از جمله همکاری پلیس و بانک مرکزی برای نظارت بر بازار ارز، اعلام جزییات مصوبه «محاسبه کسورات اضافه کار در مستمری بازنشستگی»، جایگزینی حمل و نقل برقی در بازار تا 1404 و  راه‌اندازی اولین خط LRT در رینگ تاریخی تهران​ اخبار مهم امروز  از حوزه های مختلف اجتماعی بودند. در ادامه تعدادی از مهم ترین اخبار آمده است:

 راه‌اندازی اولین خط LRT در رینگ تاریخی تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد اولین خط ال‌آرتی در رینگ تاریخی تهران خبر داد.

فعالیت آژانس‌های اینترنتی بدون مجوز تخلف است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه مدیریت حمل و نقل عمومی بار و مسافر در حیطه شهرها بر عهده شهرداری‌ها قرار داده شده است، گفت: هر فردی که بخواهد به هر شیوه‌ای خدمات حمل و نقلی ارائه کند باید با مراجعه به شهرداری مجوز بگیرد لذا اگر خدمتی بدون اخذ مجوز لازم از سوی شهرداری ارائه شود در کلیت آن مشکل وجود دارد و شامل تخلف می‌شود.

سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت منتقل شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز و در جریان بررسی ماده ۸۷ لایحه برنامه ششم مربوط به نظام سلامت با انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت موافقت کردند اما شورای عالی بیمه با تصمیم آنها به این وزارتخانه منتقل نشد و در وزارت رفاه ماند. 

«عقیم سازی کارتن خواب‌ها» از موج سواری بر احساسات تا پیشگیری از آسیب‌ها

در هفته‌ای که گذشت شاهد درج اخباری مبنی بر «عقیم سازی کارتن خواب ها» بودیم، موضوعی که بلافاصله پس از جریان «گورخواب‌های نصیر آباد» به سرعت در اذهان عمومی سر و صدا به پا کرد. این طرح که سال پیش نیز از سوی برخی افراد و نهادها ارائه و توسط مسئولان رد شده بود بار دیگر مطرح شد. در همین راستا، حوزه خانواده، با “ابراهیم نیک‌آیین” مدیرعامل بنیاد پیشگیری و ارتقای سلامت دنیای آینده، گفت وگویی داشتند. 

انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت چاره‌ کار نیست

سرپرست دفتر بیمه های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به اینکه طبق اساسنامه سازمان بیمه سلامت، شورای عالی رفاه زیر مجموعه این سازمان است گفت: بر اساس ساختار وزارت رفاه و قانون برنامه پنجم توسعه محل استقرار دبیرخانه شورای عالی بیمه، وزارت رفاه است.

راه‌اندازی درگاه خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش تا پایان دی

معاون فناوری اطلاعات مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی کامل درگاه خدمات الکترونیکی این وزارتخانه ظرف یک تا دو هفته آینده خبر داد.

احیای تالاب هامون در گرو توافق با افغانستان

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به وضعیت تالاب هامون اظهار کرد: امسال سال پرآبی برای تالاب هامون بود ولی نگرانی اصلی آن است که بتوانیم بر مشکلات موجود در ارتباط با همسایه خود کشور افغانستان فائق بیاییم و سهم خود را از این کشور برای هامون دریافت کنیم.

خطر انتقال ویروس آنفلوآنزای مرغی به سایر سایت‌های پرندگان

مدیرکل دفتر حیات‌وحش و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت تخصیص اعتبارات ویژه به منظور افزایش حفاظت فیزیکی در مقابله با شیوع آنفلوآنزای مرغی، تاکید کرد: امکان انتقال این بیماری به سایر سایت‌های پرندگان وجود دارد.

برقرای جو پایدار در غالب نقاط کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از برقرای جو پایدار در غالب نقاط کشور طی سه روز آینده خبر داد و افزود: در این مدت، در برخی مناطق نیمه شمالی اوایل صبح مه‌آلود خواهد بود.

فشار به قوه قضاییه تا انتخابات ادامه دارد

معاون اول قوه قضاییه گفت: تحلیل من این است که از مدتی پیش یک فشار مضاعفی علیه قوه قضاییه بوده و تا انتخابات ادامه می‌دهند؛ چرا که قوه قضاییه با دانه‌درشت‌ها و آقازاده‌ها و صاحب منصبان در حال برخورد است و شما ببینید هفته‌های گذشته چه کسانی بازداشت شدند.

همکاری پلیس و بانک مرکزی برای نظارت بر بازار ارز

رییس پلیس آگاهی ناجا از همکاری پلیس و بانک مرکزی بر نظارت بازار ارز خبر داد و نسبت به احتمال سرقت از منازل خبر داد.

وضعیت اتمام طرح ترافیک و زوج و فرد در روز چهارشنبه

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که محدودیت تردد در طرح ترافیک ساعت 17 امروز و در همان محدوده قبلی به پایان می‌رسد.

پنج تیتری که در ادامه می آید، به عنوان پربازدیدترین اخبار امروز اداره اجتماعی انتخاب شده اند:

نجات ماهیگیری که در جدال با نیزه‌ماهی به دریا افتاده بود

«عقیم سازی کارتن خواب‌ها» از موج سواری بر احساسات تا پیشگیری از آسیب‌ها

سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت منتقل شد

چه کسانی مشمول مصوبه «محاسبه کسورات اضافه کار در مستمری بازنشستگی» می‌شوند؟

راه‌اندازی درگاه خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش تا پایان دی

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *