وزارتخانه‌ها مراقب فشار محتکران و سوداگران به مردم باشند

سادس/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان راور، موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار داد و نظر خود درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را شفاف سازی کرد.

محمد مهدی زاهدی پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان راور، تاسیس دانشکده قالی در این شهرستان را از واجبات خواند و اظهار کرد: چند سال پیش ۸۰۰ میلیون تومان برای این اقدام کنار گذاشتیم اما متاسفانه به آن توجهی نشد.

وی با بیان اینکه جای کنونی دانشگاه بسیار بد و نامناسب است و شأن دانشکده‌ای ندارد، گفت: امروز کلنگ مجتمع جدید به زمین زده می‌شود و برای تامین هزینه‌های آن مبلغی موجود داریم و مبالغ دیگر نیز با شورای معادن استان رایزنی و تامین می شود.

زاهدی تامین ۵۰ درصدی هزینه آن از طرف مردم راور را مردود دانست و بیان کرد: مردم راور چنین توانایی ندارند و باید از جای دیگر تامین شود، در حال حاضر با داشته ها و کمک شورای معادن پیش می رویم برای سال آینده نیز سعی می کنیم مجوز ماده ۲۳ را بگیریم و آن را در بودجه قرار دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به تامین هزینه فکر نکنید که فراهم می شود، همه توان خود را بگذارید تا این دانشگاه به سرعت وارد فاز اجرائی شود.

زاهدی گسترش رشته های هنری دانشگاه را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: با توجه به آموزش مهارتی ظرفیت دانشکده فجر را بالا ببرید که بسیار کمک کننده است.

وی اضافه کرد: به کمک فنی و حرفه ای برای آموزش هنر دوره های پودمانی بگذارید، تا هم در نقش و هم در بافت از وضعیت سنتی خارج و کیفیت بیشتر شود، این دوره می تواند با گواهی مشترک فنی حرفه ای و دانشگاه تکمیل گردد.

وی عنوان کرد: برای جذب هیأت علمی نیز تلاش داشته باشید و کیفیت آموزش را ارتقاء دهید.

تاسیس هنرستان جامع شهید سلیمانی در راور

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از ساخت یک هنرستان جامع به نام شهید سلیمانی در کنار کارخانه فولاد راور خبر داد و گفت: بعد از تاکید مقام معظم رهبری در جمع معلمان مبنی بر ایجاد هنرستان مجاور صنایع و شرکت ها، امروز با شرکت معدنی گل گهر مذاکره و به توافق رسیدیم تا یک هنرستان در راور ایجاد کنیم

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد هزینه های آن را آموزش و پرورش و ۵۰ درصد دیگر را نیز شرکت گل گهر تامین می کند، البته تلاش داریم تا نوسازی مدارس را نیز پای کار بیاوریم، این هنرستان هم رشته های صنعت و معدن و هم هنر را پوشش می دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رشته های هنرستانی را گسترش دهید، گفت: مرکز استان در این زمینه تنگ نظری نکند، برای تجهیزات آن کمک کنید بنده نیز پیشقدم می شوم

زاهدی به مساله مهم بیمه قالیبافان پرداخت و عنوان کرد: چند وقت پیش جلسه ای با وزیر داشتم، این موضوع را پیگیری کردم،نامه ای با محوریت قالیبافان کرمان و راور نوشتم، وزیر  آن نامه را با دستوری برای تامین اجتماعی فرستاد تا اقدام شود.

وی اضافه کرد: آن نامه در سایت وجود دارد، آن را با یک درخواست ارسال کنید تا بتوانم از طریق تامین اجتماعی در تهران پیگیری کنم.

زاهدی ادامه داد: بیمه کارگران، بویژه کارگران ساختمانی را نیز مجلس تصویب کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با ابراز خوشحالی از کاهش آمار بیکاری در شهرستان راور، گفت: زمانی که نماینده شدم، جوانان این شهرستان دلسرد و ناامید بودند، آمارها نشان می داد درصد خودکشی نسبت به جمعیت بسیار بالا است و مهاجرت به کرمان و یزد فوق العاده بالا بود.

 وی ادامه داد: در آن زمان پیگیری کردم و با مدیرعامل وقت شرکت گل گهر جناب آقای جلال مآب تماس و قول تاسیس یک کارخانه را از وی گرفتم، این مسئولیت اجتماعی گل گهر بود وسودی برای آن شرکت حاصل نمی شد، اکنون بعد از چند سال ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم کار می کنند و مهاجرت نیز معکوس شده است.

وی از ساخت مسکن برای کارکنان فولاد راور خبر داد و گفت: برای این اقدام رایزنی هایی با مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفته است و به زودی وارد فاز اجرائی می شود.

زاهدی به لزوم تجهیز اردوگاه های دانش آموزی شهرستان راور پرداخت و ابراز داشت: ۲۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز اردوگاه های دانش آموزی گذاشتیم، نامه نگاری کنید، تا بتوانیم بخشی از آن را وارد کرمان کنیم، اگر ده درصد این مبلغ به کرمان وارد شود، تحول خوبی شکل می گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی حذف ارز ترجیحی را نجات بخش اقتصاد کشور خواند و عنوان داشت: واقعا ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد آور بود در پی آن مافیایی ایجاد شد تا آن ها را بربایند.

وی با تاکید بر اینکه گزارش های زیادی از بخور بخورها داشتیم و ناچار بودیم آن را حذف کنیم، گفت: این امر مورد توافق دولت، مجلس و قوه قضائیه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اما چگونگی این حذف را مهم تر خواند و بیان کرد: بحث این است که این ارز چگونه حذف شود تا به مردم بویژه قشر آسیب پذیر ضربه نزند و تبعات امنیتی نداشته باشد، از وزارت خانه های صمت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی و همین طور بانک مرکزی درخواست دارم برنامه داشته باشند و طوری عمل کنند تا مردم آسیب نبینند.

زاهدی با تاکید بر اینکه از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حمایت می کنیم، گفت: در دولت نهم و دهم این تجربه را داشتیم، آن زمان به اندازه ۴۵ دلار به مردم یارانه پرداخت شد، مردم هم حمایت کردند، مراقبت کنید محتکران و سوداگران به مردم فشار نیاورند.

وی با اشاره به اینکه همه بایدکمک کنیم تا این جراحی بزرگ اقتصادی نتیجه بخش باشد، بیان داشت: تولدکنندگان بزرگ دنبال منافع شخصی نباشند، به رفاه ملی و امنیت اجتماعی فکر کنند و آن را در نظر بگیرند که نتایج آن به خودشان بر می گردد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *