با مصرف جوانه غلات خود و فرزندانتان را در برابر بیماریهای فصل زمستان بیمه کنید

یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: با مصرف جوانه غلات، خود و فرزندانتان را در برابر بیماریهای فصل زمستان بیمه می‌کنید؛ مصرف جوانه غلات به پرپشتی و بلند شدن موها کمک می‌کند حتی می‌توان برنج را هم به‌صورت جوانه استفاده کرد.

به گزارش سادس به نقل ازباشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» رحیم فیروزی درباره راه‌کارهای تقویت بدن با روشهای طب سنتی اظهار کرد: جوانه‌ غلات نسبت به دانه کامل آن ارزش غذایی بالاتری دارند چرا که مواد مغذی راحت‌تر در دسترس هستند و دارای ویتامین و املاح بسیار هستند.

وی افزود: البته این امر بستگی دارد که چقدر دانه قبل از جوانه زدن خیسانده شده و چقدر جوانه رشد کند؛ برای درمان و پیشگیری از کم‌خونی و نیز تقویت سیستم ایمنی توصیه می‌شود روزانه از جوانه‌های مختلف استفاده شود و اگر افراد نمی‌توانند جوانه‌ها را به‌صورت خام مصرف کنند، می‌توانند آنها را داخل سوپ یا غذای خود بریزند یا خشک‌کرده و پودر آن را استفاده کنند.

مصرف جوانه غلات باعث پرپشتی و بلندشدن موها

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: با مصرف جوانه غلات خود و فرزندانتان را در برابر بیماری‌های فصل زمستان بیمه می‌کنید؛ مصرف جوانه غلات به پرپشتی و بلند شدن موها کمک می‌کند، حتی می‌توان برنج را هم به‌صورت جوانه استفاده کرد.

ارزش غذایی بالای سویق غلات

فیروزی یادآور شد: استفاده از دانه‌ها به‌صورت جوانه باعث می‌شود مواد مغذی بهتری در اختیار بدن قرار گیرد؛ جوانه‌ها به‌صورت تازه یا خشک‌شده استفاده می‌شود؛ سویق غلات هم بسیار ارزش غذایی بالایی دارد.

وی افزود: یکی از علل ضعف و کمبود مواد غذایی با وجود مصرف مناسب, کمبود ذخایر مواد معدنی و ویتامین و فراسودمند در مواد گیاهی و به‌تبع آن حیوانی است هرچند روش‌های نگهداری و پرورش انبوه حیوانات در محیط‌های بسته هم به این امر دامن می‌زند.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: گوشتی که از قصابی می‌گیرید بسته به نحوه پرورش مثلاً گوسفند و منطقه آن می‌تواند ارزش غذایی متفاوت داشته باشد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *