پرداخت وام آسان شگرد سارقان اینترنتی

رئیس پلیس فتای تهران از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که به بهانه پرداخت وام آسان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد.

به گزارش سادس به نقل ازجام نیوز، سرهنگ محمدمهدی کاکوان درباره جزئیات دستگیری این متهم گفت: متهم با پخش تراکت مبنی بر دریافت آسان وام در سطح شهر به شاکیان با وعده پرداخت وام ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی در قبال دریافت ۲۰ درصد کارمزد از متقاضیان کلاهبرداری می کرد.

 

وی افزود: متهم از قربانیان خود می خواست پس از مراجعه به بانک نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند و کارمزد وام و هزینه ثبت نام را از طریق عابربانک از آنها دریافت می کرد.

 

پس از افتتاح حساب و مراجعه متقاضی برای سیر مراحل دریافت وام، وی از افراد می خواست تا برای پرداخت کارمزد دریافت وام، کارت بانکی و رمز خود را در اختیار او بگذارند. متهم با سوءاستفاده از غفلت دارندگان حساب مبادرت به کپی برداری از کارت عابربانک می کرد و سپس در اقدام بعدی با داشتن کارت کپی و رمز اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب درخواست کنندگان وام می‌کرد.

 

کاکوان ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی متهمان این پرونده که یک زوج بودند، شناسایی و با اخذ دستور قضایی هر دو نفر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند. متهمان در برابر مستندات پرونده چاره ای جز بیان حقیقت نداشته، از این رو به کلاهبرداری اینترنتی از متقاضیان وام اعتراف کردند.

 

رئیس پلیس فتای تهران به مردم هشدار داد هیچگاه کارت عابربانک یا اطلاعات مهم حساب بانکی خود به ویژه رمز عبور را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و به تبلیغاتی که در فضای مجازی و در سطح معابر مبنی بر دریافت وام آسان یا بدون بهره انجام می شود بدون مشاوره با کارشناس اقتصادی و بانکی اعتماد نکنند.

 

سرهنگ کاکوان گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberipolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *