محصولات نوین ایران کیش در همایش بانکداری الکترونیک

 

شرکت کارت اعتباری ایران کیش با محصولات نوین خود در ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت حضور یافت.

به گزارش سادس به نقل ازخبرهای بانکی، شرکت کارت اعتباری ایران کیش با شعاری با عنوان اکوسیستم پات محصولات متعددی در شش ماهه نخست سال 95 ارائه داد و درصدد است تا در قالب اکوسیستم پی پات، نرم افزارها و راه حل های پرداختی متفاوتی را به بازار عرضه کند.

.محصولاتی شرکت ایران کیش که در ششمین همایش بانکداری الکترونیک به نمایش در آمده به قرار زیر است.

*MPOS

همان طور که از نام MPOSها مشخص است این محصول برگرفته از یک نرم افزار قابل نصب بر روی دستگاه های موبایل و یا تبلت درقالب سیستم های مبتنی براندروید و IOS هستند ، که برای پرداخت های الکترونیک نصب می شوند . پذیرنده ، مغازه دار یا فروشنده از طریق این نرم افزار و همین طور یک دستگاه مشابه با موبایل که در کنار نرم افزار قرار گرفته است می تواند پرداخت را انجام دهد . دستگاه ایران کیش این امکان را فراهم می کند تا با وارد کردن کارت مشتری و رمز و سپس ارتباط بین نرم افزار موبایلی (نصب شده برروی موبایل یا تبلت)، فرایند تراکنش صورت بگیرد .

ایران کیش توانسته است تا درطرح قطعه و دستگاه مذکورمجوزهای تایید اولیه شاپرک را گرفته تا به محض اخذ مجوز این نرم افزارنیز ، در بازاربا سایر رقبا رقابت کند . گفتنی است MPOS ایران کیش در بعد نرم افزاری از امنیت بسیار اید ئالی برخوردار است.

نرم افزار MPOS می تواند برروی تبلت یا موبال های اندروید بیس یک پذیرنده یا فروشگاه نصب شود، پذیرنده با زدن رمز خود وارد سیستم شده و آن را اجرا (RUN)می کند، بلافاصله داده ها از روی موبایل POSخوانده شده و اطلاعات آن به سرور اصلی ارسال می شود ، پذیرنده به راحتی می تواند ،اقداماتی چون گرفتن مانده حساب ، پرداخت قبض ، خرید و… را انجام دهد . از ویژگی های دستگاه ایران کیش رابطه تعاملی بین دستگاه کارت خوان MPOS با نرم افزار MPOS است به این ترتیب که همان پیامی که برروی دستگاه های کارت خوان MPOS دیده می شود برروی دستگاه کارت خوان MPOS هم قابل مشاهده است. به عنوان مثال برای انجام یک خرید،مشتری از طریق دستگاه کارت خوان MPOS که مشابه با( یک موبایل است )کارت خود را می کشد ، رمز را وارد و می تواند برای دریافت رسید تراکنش خود شماره همراهش را نیز بفرستد ، سیستم ؛اطلاعات تراکنش را به سمت سرور ارسال می کند و بعد ازدریافت پاسخ، یک تصویر رسید شاپرک برروی تبلت یا موبایل(که نرم افزار MPOSبرروی آن متصل است) نمایش داده می شود که امکان چاپ یا ارسال از طریق تلگرام ، بلوتوث و انواع ارتباطات اندرویدی در آن وجود دارد .

*نو آوری در PDA

نو آوری دیگری که شرکت کارت اعتباری ایران کیش انجام داده است برروی دستگاه های PDA و POS هایی است که اندروید بیس هستند در این زمینه هم شرکت کارت اعتباری ایران کیش راه حلی را ارائه داده است که به کمک آن، نرم افزارهای اندروید بیس نیز تحت پوشش قرار می گیرند . یکی از رسالت های این شرکت این است تا بتواند روی دستگاه های مختلف از جمله SMARTPHONE ها ،( اندروید بیس و IOS ) ، سلوشن ها و راه حل هایی ارائه و به بازار عرضه کند .

*پاتسی

اساسا پرداخت الکترونیکی در خیلی از ابزارها و تجارت های کشور وارد شده است. اما یکی از دغدغه های پرداخت الکترونیکی (payment)، در تاکسیرانی و سیستم های تاکسی است . ایران کیش توانسته برای نخستین بار در کشور ، این دغدغه را رفع کرده و محصولی را به نام پات سی به بازار عرضه کنند .

“پات سی” ترکیب سخت افزاری و نرم افزاری دو محصول از ایران کیش است که سیستم (payment) ، پرداخت را انجام می دهد . در بخش سخت افزاری به کمک دوپیمانکار داخلی و خارجی،این شرکت محصولی را تولید کرده است که وارد داشبورد تاکسی شود.

امااین دستگاه دارای نرم افزاری با سیستم اندروید بیس و امکاناتی چون تاکسیمتر ، GPSو GPRS و AVL و…است .ازطریق پاتسی و به کمک ابزارهای MPOS ، سیستم پرداخت کرایه های تاکسی انجام می شود.

برای آنکه تاکسیران بتواند پرداخت را انجام دهد بعد ازآنکه دستگاه “پات سی” میزان مسافت را مشخص و مبلغ تعیین شد، نرم افزار پات سی آماده پرداخت الکترونیکی است. تاکسیران با ارسال رمز خود وارد سیستم “پات سی” شده و بعد از آن، مسافر تاکسی، با تایید مبلغ کرایه اش و به کمک دستگاه کارتخوان MPOS می تواند کارتش را بکشد و عملیات تراکنش انجام شود .

پات سی به طور کامل توسط ایران کیش بومی و ایرانی شده است. این سیستم کاملا STABLE است و به صورت آنلاین تراکنش ها را انجام می دهد . ضمن آنکه یکی از قابلیت های این دستگاه آن است که از NFC نیز برخورداربوده و به زودی امکان پرداخت های آفلاین هم از طریق پات سی فراهم می شود. برای همین است که بسیاری پاتسی را پرچم دار محصولات نوین در کشور توصیف می کنند .

*نخستین جایگاه CNGمجهز به دستگاه کارتخوان در کشور

شرکت ایران کیش همچنین توانست نخستین جایگاه CNG مجهز به دستگاه های کارتخوان در کشور را به بهره برداری رساند .دستگاههای پرداختCNGایران کیش دستگاههای لمسی (تاچ ) رنگی وگرافیکی است. فردبه راحتی میتواند ازآن طریق پمپ ونازل راانتخاب کند،کارت و رمزراواردوبهای مربوطه را پرداخت نماید. نخستین نمونه این دستگاه ها در شهریار افتتاح شد و قراراست تا ایران کیش این محصول را برروی 2500 جایگاه سوخت CNG اجرایی کند .

ایران کیش برای به ثمرنشاندن این پروژه،ملزم به رعایت استانداردهای مربوط به نفت وگاز ،استانداردIPمخصوص کیوسک ایران کیش وهمینطور استانداردهای شاپرک بود که توانست تمامی آنها را اخذ کند . ایران کیش اکنون به عنوان اولین شرکت PSP است که توانسته نخستین جایگاه های سوخت CNG مجهزبه پرداخت الکترونیکی را در کل کشور پایه ریزی کند .

نگاهی به سایر محصولات

به طورکلی درشش ماهه اول سال 95 میتوان اپلیکشینهایMPOS،اپلیکیشنهای اندرویدیPOS،پاتسی ووبکیوسک داخلی ایران کیش راازمحصولات جدیداین شرکت دانست که همگی نشاندهنده تکامل اکولوژی پات هستند . درکنارهمه این ها نباید ارائه نسخه جدید نرم افزار موبایلی پات ایران کیش که قابلیت نصب در هردوسیستم اندروید و IOS را دارندو همین طور نرم افزارخریددرون برنامه ای ایران کیش( IN APP PURCHASE ) را از یاد برد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *