عبور زوار از مرز خسروي در دستور کار دولت قرار گرفت

استاندار کرمانشاه از تصميم دولت در زمينه عبور زوار اباعبدالله الحسين (ع) در اربعين سال آينده از طريق مرز خسروي خبر داد.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، “اسدالله رازاني” در جمع خبرنگاران گفت: در اولين روز از سفر دو روزه به تهران، سمينار سراسري استانداران کشور برگزار شد که در اين همايش موضوعات مختلفي همچون آيين اربعين حسيني، انتخابات آتي رياست جمهوري و شوراها و همچنين مسائل مهم ديگري در حوزه هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي و امنيتي کشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي موضوع اربعين را يکي از مهمترين موضوعات مطرح شده در اين نشست عنوان کرد و افزود: ابعاد مختلف آيين با شکوه اربعين حسيني از جمله تعداد زوار و اقدام هاي انجام شده مورد بحث و بررسي کارشناسانه قرار گرفت.

مقام ارشد اجرايي استان تصريح کرد: در ادامه اين نشست وزير کشور اعلام کرد برنامه و تصميم دولت اين است که در اربعين سال آينده مرز خسروي براي عبور زوار اباعبدالله الحسين (ع) باز شود.

رازاني اظهار داشت: در اين راستا مقرر شد تمامي اقدام هاي لازم از جمله مسائل مربوط به برقراري امنيت مسير در داخل عراق پيگيري شود و ساير تمهيدات لازم در داخل کشور و به ويژه در کرمانشاه، صورت گيرد.

وي اضافه کرد: در اين سمينار تاکيد شد موضوع عبور زوار از مرز خسروي به طور جدي در دستور کار قرار گيرد و در صورت لزوم مديران مربوطه مسافرت هايي به کشور عراق انجام دهند و همچنين به منظور برنامه ريزي بهتر، مقامات کشور عراق نيز به ايران سفر کنند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *