چه کسی پاسخگوی صدمه دیدن منافع ملی فوتبال است؟

دعوای کارلوس کی روش و برانکو ایوانکویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به شکل عجیبی بالا گرفته است.

برانکو ایوانکوویچ از کارلوس کی‌روش و برنامه‌ریزی سازمان لیگ انتقاد کرده، سرمربی تیم ملی ایران ۷ بازیکن را با تصمیمی لجبازانه به تهران بازگردانده و در این میان فدراسیون فوتبال ساکت نشسته و تماشاگر است، تماشاگر محض.
آبروریزی ملی و بازیچه دانستن تیم ملی در این تصمیم پیداست و عجب که از رییس فدراسیون خبری نمی‌شود و او نمی‌تواند ماجرایی اینچنین خبرساز و تاریخی را مدیریت کند. افشین پیروانی مدیر تیم ملی فوتبال نیز به جای مدیریت کردن اینچنین مسایلی، فرمانبردار سرمربی تیم ملی است و در تصاویر ویدیویی که از دوبی ارسال شده، مشخص است دغدغه دوستان، بازگشت هفت ملی پوش پرسپولیس نیست.
جای دوری نرویم، شما تصور کنید این اتفاق بر فرض در فوتبال هم سطح لیگ برتر ایران رخ می داد و سرمربی تیم ملی کشوری، با لجبازی، هفت بازیکن اصلی تیمش را دیپورت می کرد! منافع ملی می گوید صعود به جام جهانی مهم ترین اصل در قرارداد کارلوس کی روش است که باید نسبت به آن برنامه ریزی کند. هر اتفاقی علت و معلولی دارد. برپایی اردوی امارات، معلول برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی مراکش بود اما زمانی که این مسابقه ( پیش از پرواز ملی پوشان به دوبی ) لغو می شود برگزاری این اردو آن هم بدون حضور لژیونرها که اکثریت بازیکنان فیکس تیم ملی را تشکیل می دهند چه نتیجه ای در بر دارد؟

بازگرداندن ملی پوشان پرسپولیس توسط کی روش و همینطور بیانیه نویسی این مربی پرتغالی و حواشی از این قبیل که طی سال های اخیر بارها مشاهده شده هیچگاه توسط فدراسیون فوتبال مدیریت نشده است.

با شناختی که از کی روش در دست است، باید منتظر بحرانی در رابطه بین باشگاه پرسپولیس و تیم‌ملی بود؛ چراکه مطمئنا اگر این اختلاف حل نشود، در اردوی بعدی تیم‌ملی بازیکنان پرسپولیس دعوت نمی‌شوند. شکی نیست که در این موضوع هم تیم‌ملی و هم پرسپولیس زیان خواهند دید و چه بسا زیان آن برای پرسپولیس که در کورس قهرمانی لیگ قرار دارد بیشتر هم باشد.
در وضعیت فعلی، بازیکنان پرسپولیس با تشویش و استرس از دست دادن تیم‌ملی مواجه هستند و این موضوع بر عملکرد آنها موثر است. ضمن اینکه اگر بدبینانه قضاوت شود، اعتماد شاگردان ملی‌پوش برانکو به این مربی کاهش می‌یابد و آنها او را مقصر عدم دعوت‌شدن خود به تیم‌ملی خواهند دید و این عدم اعتماد تاثیر خود را بر عملکرد فنی تیم خواهد گذاشت.

در بُعد دیگر قهر تماشاگران پرسپولیس با تیم ملی فوتبال ایران نیز می تواند دیدارهای حساس ایران در ورزشگاه آزادی را تحت شعاع قرار دهد و حواشی پیرامون تیم ملی نیز بحرانی است که در آستانه صعود تیم ملی به جام جهانی جریان منفی ایجاد خواهد کرد.

برانکو و کارلوس کی روش هر دو از مربیان بزرگی هستند که در ایران مشغول به کار هستند و نقطه مشترک هر دو این است که در نهایت روزی از کشور ما خواهند رفت و آتش این اختلاف دامن پرسپولیس و تیم ملی را خواهد گرفت چرا که « مدیریت » در فدراسیون فوتبال رویه « سکوت » را پیش گرفته است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *